Ga naar inhoud

staart


bikkel

Aanbevolen berichten

hoi,

ik heb een vraagje over onze bikkel...gisteren lag bikkel languit en kon ik zn achterwerk eens goed bekijken en voelde ik aan het einde van de staart rondom een hard stuk alsof er eelt omheen zit. Is dit normaal?

Verder heeft ie een paar korstjes aan 1 oor, hij krabt af en toe maar schud niet met zn hoofd, kan dit zijn door het krabben of gek doen in de kooi of wijst dat altijd op mijt e.d?

Ik ga maandag naar de DA maar wilde al even wat info dus wie weet kunnen jullie me al geruststellen....

groetjes sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het al mijt is ben je er in ieder geval vroeg bij, de DA zal het goed kunnen behandelen,vooral als het nog maat zo'n klein plekje is.

Een konijn krabt zich wel eens vaker, maar als het veel het oor is waar de korstjes inzitten kan het er wel mee te maken hebben. Ik heb 1 konijn gehad die haar hele onderrug verschilferd en kaal had van de mijt, de mensen die haar wegdeden zeiden dat de da verteld had dat het een talgprobleem was...uhuh. Ze heeft toen een spuitje gekregen (wat het ook alweer was weet ik niet meer, maar in ieder geval tegen de mijt) en een shampoo. Na twee maandjes was het helemaal weg en haar vacht weer mooi en aangegroeid. Het konijn dat ik nu heb had ook oormijt in een beginstadium en kreeg van die druppels voor in de nek tegen parasieten en binnen 1 week was ze helemaal vrij van mijt. En nu een half jaar later heeft ze nergens meer last van gehad. Dus als je er vroeg genoeg bij bent met de juiste behandeling zal het snel over zijn. veel succes en laat je maandag weten wat de dierenarts gezegd heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

we zijn vanavond naar de da geweest en de oren zijn verder schoon dus de korstjes zijn idd van het "gek doen" maar de staart was een ander verhaal, het was een klit en de da brak dat als het waren open als een cocon en daaronder zat een vieze wond dat door de de klit was gaan broeien.....dus ben blij dat ik even ben geweest! we hebben antibioticacreme gekregen en dat moet 2 keer per dag totdat het er zacht roze uitziet.....arme bikkeltje, had zn reismandje helemaal ondergeplast en bij de da schoten de keuteltjes eruit, gewoon van angst! Thuisgekomen hebben we hem even in zn kooi gedaan met andijvie, even laten bijkomen! En nu huppelt ie alweer rond en kan ik lekker met hem neuzen dus we zijn weer vrienddjes!!!

groetjes sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .