Ga naar inhoud

Geen hooi, wel biks


Melanie

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn konijn eet de laatste paar dagen geen hooi meer maar valt nog wel op de SS biks aan. Ook een peentje gaat er nog wel in maar het hooiruifje blijft vol, terwijl ze normaalgesproken 2 a 3 ruifjes per dag er doorheen jaagt. Ze staat buiten (nu met de vorst in het tuinhuis). Zou dit met de kou te maken kunnen hebben of heeft iemand anders een idee?

Ik heb al verschillende soorten hooi geprobeerd en ook wat minder biks gegeven maar dit helpt niet.

groetjes Melanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat je konijn meer energie uit de biks krijgt dan uit het hooi en dat hij daarom alleen nog maar biks eet. pas wel op met de tandjes, hooi slijt de tandjes en als je konijn geen hooi eet worden de tandjes te lang, let ook op de poep, konijnen hebben hooi nodig voor de darmen.

groetjes glenn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms snap ik er geen snars meer van :lol: vandaag heb ik haar weer buiten gezet (ze stond in het tuinhuis vanwege de vorst) en toen ik thuiskwam was heel het hooiruifje weer leeg zoals vanouds...nou schiet mij maar lek:surprised: maar ze heeft haar hooieetlust iig weer terug:party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .