Ga naar inhoud

Gelachtige stof


Alexandre.peeters

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik heb sinds gisteren een dwergkonijn. Toen ik hem daarnet probeerde op te nemen begon hij in het wild te spartelen, wat ik begrijp omdat ik het nog maar net heb. Maar toen ik hem terug in zijn hokje zette vond ik op de grond een soort gelatine achtige doorschijnende stof.

Kan iemand mij vertellen wat dit precies is?

Met vriendelijke groeten

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt al verstopping...en dat is alle reden om in paniek te raken..niet dat dat je zal helpen, maar verstopping of gas is al snel dodelijk als je er niets tegen doet..

Eet je konijn ? (dat moet)

Keutelt hij ? (dat moet)

Haal zijn hok leeg en kijk of er keutels liggen..zet hem desnoods op alleen kranten, je MOET weten f hij keutelt.

Zit hij met zijn oogjes dicht/fijngeknepen ?

Gaat hij steeds verzitten ? (anders zitten dus)

Is allemaal een teken van pijn, symptoom bij verstopping

Knarsetanden doet hij al zeg je, dat is een teken van pijn.....

Voelt zijn buikje hard aan ?

(hmm, moeilijk te voelen voor een leek)

Wat je het beste kan doen is een dierenarts opzoeken...

Ondertussen geef je hem een buikmassage: masseer je konijn van zijn maag naar zijn anus toe en wrijf zo alle belletjes eruit..

En als hij niet eet: je MOET hem dwangvoeren

Besef, als je bovenstaande zaken herkent..dat je konijn in echt grote problemen is.

Lees ondertussen eens dit door: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/13934-ziek-konijntje-2.html

vanaf dat Zwarte Panter om 15.04 schrijft daar.

Zwarte Panter is overigens ook Belgische, mogelijk kan je haar een berichtje sturen met de vraag of zij een goede konijnkundige dierenarts weet.

En dit: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/17965-rakker-heeft-gas-wil-nauwelijks-eten.html

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weinig toe te voegen...

Als het een jong konijn is ,is het 9/10 coc, daaraan ovelijden ze heel erg snel (24u-48u) als er niets tegen ondernomen wordt, maar dat is ook perfekt behandelbaar als je de juiste mediactie krijgt van de DA.

Ik hoop dat je inmiddels naar de DA bent...succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .