Ga naar inhoud

Dosering Echinacea-druppels


Maaiik87

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb gisteren bij de kruidvat van eigen merk Echinacea-druppels gehaald. Ik las dat het goed is voor konijnen met snot. Nu heb ik het verhaal op de website al gelezen dat je niet constant moet geven en het beter is als je het bijv. de ene week wel en de andere week niet geeft.

Alleen welke dosering moet ik aanhouden voor konijnen? In de bijsluiter staat namelijk bij kinderen van 2-6 jaar: 3 maal daags 3 druppels. Dat is de laagste dosering volgens de bijsluiter. Kan ik deze aanhouden en mag ik dan ook gewoon 's ochtends 9 druppels in 1 keer in het flesje doen?

Maakt het verder uit dat het op basis op alcohol en water is? Sorry voor al mijn vragen, maar alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal word er wel eens gezegd de dosering voor baby's of kinderen aan te houden.....

Ik heb ook ooit eens die druppels gehad en door t water gedaan met als gevolg dat ze gewoon niet meer dronken!

De echinaforce tabletjes zijn ze hier dol op en eten ze als snoepjes.

Ik heb Floes dat een hele poos moeten geven nadat ie ziek is geweest.

Ze krijgen dat hier niet standaard.

Wat ze vaak ook erg lekker vnden is gedroogde echinacea kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet echt wat de concetratie is van de druppels van het kruidvat.

Ik heb ook wel eens echinacea druppels gegeven. Maar toen heeft de apotheek speciaal voor mij een verdunning gemaakt, zodat de dosis laag genoeg is voor konijnen...:whistle2:

De dosering voor baby's werd verrekend met het gewicht van mijn konijn.

Aangezien die echinacea-druppels altijd een tinctuur is, zit er altijd alcohol in.

Hoewel er in lage concentraties niet veel alcohol zal zitten, kan je altijd nog heet water op de druppels gieten en dan zal het merendeel van de alcohol verdampen.

Maar tabletjes of gedroogde echinacea is inderdaad makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dille heeft echinacea-tabletjes, om z'n weerstand wat te helpen. Zijn ook gewoon eigen merk, van de kruidvat. Hij at hem de eerste dagen niet zo graag, maar nu gaat het er in als pap, hij vindt het heerlijk. Ik heb hem 7 dagen 1 tabletje per dag gegeven en nu dan een weekje 'rust'..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .