Ga naar inhoud

dikke vieze urine


Guus

Aanbevolen berichten

Ruwe celstof is het gedeelte van het voedsel dat niet verteerd wordt. Hooi bevat vrij veel ruwe celstof. Het zegt dus niet echt iets over de samenstelling van het hooi.

Vaak wordt er luzerne aan het hooi toegevoegd, en dat bevat ontzettend veel calcium. En zoals je het omschrijft kan ik er eerlijk gezegd weinig anders van maken dan dat er veel kalk in de urine zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm volgens mij maak ik net een hele domme opmerking...

kalk in urine is natuurlijk hele andere kalk als in water... hmmm

Nou, zo dom is het nu ook weer niet, want kalk in urine is precies dezelfde kalk als in water :yes: In beide gevallen is het calcium in vaste vorm. Maar zelfs in het hardste water zit niet zoveel kalk (calcium) opgelost dat het problemen kan geven bij een konijn. Dus daar zal het niet aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk ook wel eens dat een van mijn nijnen een dikkere vorm van urine heeft..Soms is dat meer gelig, soms ook wat meer wittig..Ik weet dan ook niet zo goed hoe het komt want ik meeeeeeen dat het dan niet aanhoudend is maar gewoon zo nu en dan...Ik geef ook SS als voer, met hooi natuurlijk en 's avonds wat groente...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .