Ga naar inhoud

wanneer ontstoken oog?


ilse88

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

ik heb al eens eerder een topic hierover geplaatst.

Babs heeft namelijk wel eens van die oogsnotjes.. Waar mensen ook wel eens last van hebben. van die harde korreltjes. Het is meestal maar aan één oog, soms aan beide, maar dan is t een miniscuul dingetje.

Ik heb nu ontdekt, dat wanneer ze achter de bank ligt (dr favoriete plekje) het daar een beetje tocht. De bank staat naastde deur naar het balkon, en daar komt koude lucht door.

Ik ben er vrij zeker van dat ze daardoor die snotjes krijgt en ik ga nu die tocht proberen te stoppen door handoeken oid.

Mijn vraag was nu, wanneer heeft ze echt een oogontsteking? Heeft ze die nu al met die snotjes (die ik wel telkens weghaal) of moet het dan echt van dat natte slijm worden en dat dr oogje dicht gaat zitten?

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oogontsteking zie je dadelijk hoor...

Wij hadden Kobe eens meegenomen naar Engelberg en hij stond daar zonder dat we het doorhadden op de tocht van de dampkap. Eens thuis, kwam er echt wit op zijn oog te zitten. We hebben dat toen trouwens gewoon moeten schoonmaken en dat is gewoon weggegaan omdat de tochtsituatie ook gewoon voorbij was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet dat de oograndjes roder worden en er blijvend wit uitvloeisel aanwezig is zou ik even met afgekoeld gekookt water deppen. Mocht het dan niet over gaan eventjes naar de da. Maar zoals Caroline al zegt, als de tochtsituatie er niet meer is zou het na het schoonmaken ook weg kunnen trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .