Ga naar inhoud

ginger heeft ec....


gingerenmacy

Aanbevolen berichten

Toen ik vanmiddag thuis kwam ben ik me rot geschrokken!!

Had wat lekkers voor de nijnen gehaald maar ginger lag in een hoekje en kwam niet, toen tilde ik haar op en bleef ze gewoon zitten(wat ze normaal nooit doet). Toen ik haar neerzette kon ze niet meer staan en raaide alleen maar rondjes. Ik helemaal in paniek, meteen een dierenarts gebeld en gelukkig kon ik binnen een halfuur terecht. De dierenarts zei dat ze waarschijnlijk de parasiet ec heeft en heb daar medicijnen voor gekregen(ook voor mn andere konijntje die ook grote kans heeft de parasiet bij zich te dragen). Haar oortjes zijn ook erg rood dus krijgt ze ook antibiotica (een prikje die ik ook zelf moet geven:eek:). Ze eet helaas ook nog niet dus als ze niet snel gaat eten moet ik haar ook dwangvoeren. Ik hoop echt dat het snel beter met haar gaat!! Anyway ik wou mijn verhaal even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed, dat ze zelf weer eet. Ik heb geen ervaring met achter de staart aanlopen dus ik weet niet precies wat dat inhoudt...Zodra ze niet meer overeind kan komen en om d'r eigen as gaat flapperen, zit het fout.

Naar mijn weten klinkt panacur + metacam goed en logisch...Snap alleen niet goed waarom je duplocilline hebt meegekregen voor zoiets, ik gebruik het voor Sore Hocks...Misschien weet iemand anders dat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk voor een eventuele oorontsteking...dit lijkt mij trouwens sowieso meer op een oorontsteking dan op EC...je zegt zelf al dat de oren rood zijn en ze eet niet meer...voor mij zijn dan 2 symptomen die richting oorontsteking wijzen,maar je DA heeft goed gehandeld en ook daarvoor antibiotica gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metacam voor Ec, niet echt.... het is een pijnstiller/ontstekingsremmer...het hangt er van af welke symptomen EC geeft. Als het konijn stopt met eten ,wat vaak een teken van pijn is, wordt er zeker metacam bijgegeven, maar niet altijd. Het hangt echt van het geval af. Bij een oorontsteking, wat altijd pijnlijk is, wordt normaal altijd een pijnstiller gegeven.

Absorbeer maar!!! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan rijst bij mij nu toch een vraag over mijn overleden nijn Sammy...Ik heb hem uit een opvang gehaald toen hij nog niet zo oud was maar vanaf het begin af aan schudde hij heen en weer met zijn kopje, alsof hij continu 'nee' schudde (dus ook al in de opvang, waar hij heel toepasselijk NoNo heette :D) Ook rolde hij vaak met zijn oogjes en liep hij rondjes (achter de staart aan). Dit deed hij niet echt in de kooi (bekend terrein) maar wel zodra ik hem uit de kooi zette, wat ik daarna ook snel niet meer deed...Hij plaste ook veel en overal waar hij zat..Bij de opvang wisten ze ook niet precies waardoor het kwam, maar nu ik jouw reactie zie met 'haar ogen en koppie staan gewoon stil' vraag ik me af of Sammy ook ooit een oorontsteking kan hebben gehad....Of gaat er bij iemand een ander lichtje branden? Volgens mij was hij niet blind, hoewel een DA ooit zei van wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan rijst bij mij nu toch een vraag over mijn overleden nijn Sammy...Ik heb hem uit een opvang gehaald toen hij nog niet zo oud was maar vanaf het begin af aan schudde hij heen en weer met zijn kopje, alsof hij continu 'nee' schudde (dus ook al in de opvang, waar hij heel toepasselijk NoNo heette :D) Ook rolde hij vaak met zijn oogjes en liep hij rondjes (achter de staart aan). Dit deed hij niet echt in de kooi (bekend terrein) maar wel zodra ik hem uit de kooi zette, wat ik daarna ook snel niet meer deed...Hij plaste ook veel en overal waar hij zat..Bij de opvang wisten ze ook niet precies waardoor het kwam, maar nu ik jouw reactie zie met 'haar ogen en koppie staan gewoon stil' vraag ik me af of Sammy ook ooit een oorontsteking kan hebben gehad....Of gaat er bij iemand een ander lichtje branden? Volgens mij was hij niet blind, hoewel een DA ooit zei van wel...

Zowel bij EC als bij een oorontsteking kan er onherstelbare schade worden aangericht... het is dus mogelijk dat hij 1 van beide gehad heeft, maar ook niet zeker... Het is bv best mogelijk dat hij een aanval gehad heeft, dat kan vanalles zijn van hersenbloeding tot epilepsie en dat dat neurologische schade heeft aangericht...

Hoe lang heeft die nog geleefd bij jullie? En hoe is hij gestorven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry had even niet gezien dat je nog had gereageerd...

Het is alweer een tijdje terug maar ik meen dat hij rond de 1,5 was toen we hem kregen...Hij heeft nog ruim een jaartje bij ons mogen leven en toen is hij overleden aan een virus in zijn longen waar we hem wel 3x voor behandeld hebben maar blijkbaar elke keer te kort want op een dag vonden we hem dood in zijn kooitje...Ik denk liever niet te veel na over hóe hij precies is gestorven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .