Ga naar inhoud

Oeps ... Witje was niet meer zo wit!


PeterV

Aanbevolen berichten

Toen ik gisteren bij de konijnen ging om hooi te geven zag ik een grote vieze klodder aan Witje haar achterwerk. Toen ik haar omdraaide was dat echt een groot pak opgedroogde poep! Jakkes!!

Ik heb haar toen naar binnen meegenomen en terwijl ik haar vasthield heeft Heidi dat helemaal weer schoongemaakt. We zijn zeker een halfuur bezig geweest!! Haar geslachtdeel en achterwerk zat helemaal onder de poep! Vies vies vies… We hebben heel voorzichtig met een schaartje de grootste stukken eruit geknipt en dan met warm water de rest gewassen tot alles weer schoon was. Gelukkig was ze heel erg kalm en begreep ze precies dat we haar aan het helpen waren!

Weet je, met die vrieskou komen die konijnen niet zo dikwijls uit hun slaapplaats wanneer je de ren binnengaat en kan je dus niet altijd kijken hoe ze eruit zien… Na een korte inspectie zagen de andere 2 nijnen er wel schoon uit. Gelukkig!

Toen ik haar terug in de ren zette heeft ze eerst een kwartiertje haar zelf gewassen en daarna sprong ze weer volop door de ren rond!

Met dieren moet je er de vieze zaakjes ook bijnemen hé…

Straks ga ik proberen om Witje nog eens te inspecteren, maar dat vinden ze natuurlijk niet zo leuk hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed dat je dat had gedaan want ze kon madden krijgen en daar kan ze viezen wonden van krijgen en ziektes dus goed gedaan je kunt zien hoe het er uit ziet bij de voorpagina van de side en dan ziektes daar boven en dan madden zoeken ziet er vies uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ze wel goed droog toen je haar terug in de ren gezet had Peter ?

En weer een beetje op koude temperatuur (hmm...klinkt als een diepvrieskonijn zo) dat ze niet van een warme fohn, het koude hok ingegaan is..

Wellicht is haar ontlasting nu weer oké, maar anders zou je haar een paar dagen geen hardvoer kunnen geven...Dat is weer lastig met meerdere konijnen bij elkaar..

Goed blijven controleren in ieder geval !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er volgende week eens naar vragen. Moet je dat dan ook met een spuitje in hun mond geven?

Ik moet dat nu alle dagen met die bactrim bij Witje doen en dat is echt een ramp! Als ik in de ren kom vlucht ze al weg... Ik heb het al op peterselie gedaan of tussen geraspte worteltjes, maar ze moet er niks van weten. Jeff vindt het blijkbaar wel lekker, want die kwam er telkens wel van eten! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .