Ga naar inhoud

Wie kan mij meer info geven over suikerziekte bij konijnen?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Weer een berichtje van mij. Vorig jaar (twee weken terug) stopte Flower plots met eten, waarom dat was weet ik ook niet maar ondertussen is ze weer net zo levendig als daarvoor. Ik ben toen bij de DA geweest die haar compleet onderzocht heeft, maar niks kon vinden. Ze was al langere tijd mager, de DA dacht aan suikerziekte. Ik moest in de gaten houden hoeveel ze drinkt. Nu merk ik dat ze in vergelijking met mijn andere drie konijnen erg veel drinkt. De anderen hebben amper behoefte aan water en lijken genoeg te hebben aan hun portie groenten die ze krijgen etc.

Nu zeg ik niet dat Flower suikerziekte heeft, maar ik zal waarschijnlijk binnenkort terug gaan naar de DA om te kijken wat hij ervan denkt. (Ja hij is konijnkundig ;)!) Maar nu wil ik graag meer informatie over suikerziekte bij konijnen. Hier is namelijk weinig over te vinden en ik vind het wel een interessant onderwerp.

Alvast bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Caroline, ik zal het even opslaan bij mijn bladwijzers zodat ik het rustig door kan lezen. Mijn DA denkt eventueel aan diabetes omdat Flower ondergewicht heeft, niet reageerde op een wormenkuur en dus veel blijkt te drinken. Ze eet wel goed. Ik kon inderdaad weinig vinden daarover, nogmaals bedankt dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is echt klein hoor en het probleem is ook dat een diagnose niet zomaar te stellen is, er moet verschillende keren bloed afgenomen worden vooraleer je zeker bent...Er wordt vermoed dat herbivoren veel minder gevoelig zijn aan diabetes dan carnivoren.

Maar in dat artikel staat ook duidelijk welke andere "ziektes" eerst moeten uitgesloten worden voordat je aan suikerziekte kan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi,

Ik las dat je graag informatie wilt over suikerziekte bij konijnen:

Ik heb tevens een konijn van 10 jaar met suikerziekte, hij leeft nu al 3 jaar zo.

Hij krijgt eten op vaste tijdstippen, en vaste hoeveelheden.

Wanneer hij slap of lusteloos is krijgt hij druivensuiker door zijn water heen op het insulinepeil weer omhoog te krijgen.

Er is niet veel meer bekend over suikerziekte bij een konijn, het meeste is gis werk en tips krijg je aan de hand van suikerziekte bij katten of honden.

Maar mijn ervaring is dat dit eveneens helpt bij konijnen, van welke leeftijd dus ook.

Succes ermee!

Liefs Liesbeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .