Ga naar inhoud

alweer een blaasontseking???


Aislin

Aanbevolen berichten

Hey, tis weer een tijd geleden dat ik hier geweest ben, maar heb een vraag.

In okt/nov heeft azia een blaasonsteking gehad, en haar pipi & keutels bleve aan haar poep plakken, ze heeft een spuitje gehad bij de DA en heeft iets mee gekregen voor in het drinkwater voor een week, maar ze lustte het niet dus heb ik het met een spuitje moeten geven, dus tis een paar weken goed geweest, maar echt drinken doet ze niet, maar een heel klein beetje.

Kan het zijn dat ze weer een blaasonsteking heeft? En zijn er dingen die ik kan doen om het warmer ofz wordt in haar kooi (ze staat binnen).

heb gemerkt dat ze weer heel veel op haar potje gaat en dat haar poep heel erg ruikt want haar n8keutels enz blijven eraan plakken-> kan ik hier iets tegen doen?

Kan ik er ook voor zorgen dat het mss wat warmer in haar kooi wordt? Ze zit in de veranda, maar kan snachts fris zijn, ms dat ze daardoor die symptomen weer heeft.

Eten doet ze goed alleen drinken is minder. Is er mss iets vn kruiden dat ik kan gebruiken voor de pijn ofz te verzachten?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de blaasontsteking bevestigd door een urine onderzoek?

Blaasontsteking is heel hardnekkig, als je mogelijk te vroeg stopt (of een te korte kuur AB geeft) kan het zijn dat niet alle bacterien gedood zijn en er dus iets blijft zitten wat weer een blaasontsteking veroorzaakt.

Ik begrijp dat ook haar ontlasting blijft plakken, de vraag is of dit komt doordat ze vochtig is omdat ze urinedruppels verliest en dus de ontlasting blijft plakken, of dat ze wellicht darmprobleempjes heeft, waardoor ze dunnere ontlasting heeft en het daardoor blijft plakken (en heeft ze dus geen blaasontsteking maar problemen met haar darmen) in ieder geval zou ik het groenvoer weglaten (gaat ze als het goed is ook meer drinken), minder biks en meer hooi.

Wi je zeker weten dat ze blaasontsteking heeft kun je morgen wat urine naar je DA brengen voor onderzoek. Dan weet je in ieder geval of je dit kan uitsluiten.

Maar wellicht heeft iemand anders nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

de da had geen urine onderzoek gedaan, hij had aan har buikje gevoelt en zei dat de blaas opgezet was, waardoor ze een spiutje kreeg en medicatie voor thuis.

Die plakkerige ontlasting zijn de nachtkeutels, want de gewone keutels zijn normaal en plakken dan aan de nachtkeutels, soms blijft het aan de vacht aan haar poep hangen , maar meestal is de vacht geel van de pipi.

Maar heb de indruk dat het wat beter met haar gaat, heb een handoek onder haar kooi gezet en tis precies "warmer". Ze staat niet in de tocht, tis alleen fris/koud 's avonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .