Ga naar inhoud

Traanoog


Alicia

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden gingen we naar de DA omdat Snowy een traanoog had en zijn oogleden rood waren. ( linker oog). De DA zei dat hij een krasje (???) op z'n oog had en ik moest dus 10 dagen lang 4-5x per dag een oogzalf gebruiken ( oogzalf = Virbac, Chlooramfenicol 1% + Vit.A).

Na 10 dagen was het rode van z'n oogleden bijna weg, maar zijn oog traande nog steeds. De DA zei ( deze keer een andere) dat het misschien een na-reactie was van de oogzalf, ik heb daarna nog gevraagd of hij z'n tanden wilde nakijken en hij kon de achterste kiezen van z'n onderkaak niet goed zien omdat Snowy zijn tong er voor hield (???) en als z'n traanoog na 4-5 dagen nog niet over was, konden we oogdruppels afhalen bij de receptie.

Vandaag heeft ons mam dus die oogdruppels opgehaald, en die moet ik 2x per dag, 1 druppel, ong. 5 dagen (maximaal 1 week) op z'n oog doen.

En de DA die de oogdruppels had meegegeven ( dat was dezelfde als de 1e keer) zei dat het na deze oogdruppels over moet zijn, anders dan moesten we wéér terug komen. 'T zijn Neocort oogdruppels.

Over 4 dagen hoop ik maar dat 't over is...

Als jullie willen kan ik nog proberen een foto te maken van z'n oog zodat jullie de situatie zelf kunnen zien.

gr. Alicia ( ga nou toch maar naar bed:p)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Karina.... Dat kan geen enkele dierenartsen zonder narcose...

De achterste kiezen zijn bijna alleen goed te zien als het dier onder narcose is.

Vaak worden haken of kiesproblemen dan ook onterecht uitgesloten doordat ze gewoonweg niet ver genoeg kunnen kijken.

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snowy is 2,5 jaar oud, en vandaag is dus de 3e dag dat ik die oogdruppels geef, en als het in 't weekend nog niet over is gaan we weer naar de DA.

Dan ga ik gelijk vragen of hij/zij z'n traanbuis wil laten nakijken ( dat zal dan maandag naar de DA worden, dan zeg ik m'n hockey-training wel af) en ik twijfel ook over de kiezen, (de DA zei ook al dat je de achterste kiezen niet kan zien zonder t konijn te verdoven) want Snowy eet heel goed ( Snowy&Nino krijgen SS en Hope Farms Rabbit Super Trio), eet genoeg groente en veel hooi.

Maarja.... ik zie wel maandag wat 't nou is, en als de DA echt niks kan vinden, ga ik is langs bij de DA in EHV, die ook DA is voor opvang Franky die schijnt heel goed te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .