Ga naar inhoud

Geen hooi


Flap&Doortje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een van mijn beide konijnen eet vrijwel geen tot geen hooi. Heeft hij nooit erg veel gedaan maar nu hij geen snijtanden meer heeft, eet hij helemaal geen hooi meer lijkt het wel.

Hebben jullie nog tips?

Ik weet dat het heel belangrijk is dat ze goed ruwvoer eten maar ik kan het er moelijk in proppen, niet dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou je konijntje eens kruidenhooi kunnen geven.

Veel konijntjes vinden dit lekkerder dan gewoon hooi.

Wat hier erg in de smaak valt is kamille, munt en paardebloem.

Wat je ook kan doen, is je hooi met een plantenspuit een beetje vochtig maken. Het hooi gaat zo sterker ruiken en word voor je konijntje aantrekkelijker om te eten.

Zorg voor mooie lange stukken vers hooi dat niet te stoffig is.

Wat ook nog wel eens wil helpen is om stukjes verse kruiden door je hooi heen te mengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen hebben ook niet geleerd om hooi te eten, en zullen dr dan ook niet zo weg van zijn. Ik gaf toen ik mijn 2 oudste nijntjes alleen nog had ook geen hooi (wist het simpelweg niet) en toen ik dat wel ging geven, deden ze vrij moeilijk. Ik heb volgehouden, en het is gelukt. Ze eten wel het minst hooi van allemaal, maar ze vinden het nu wel lekker en eten het gewoon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lange stuken hooi bij een konijjte zonder snijtanden????

het is nu hij geen snij tanden heeft dan hij nog minder eet.

Hij heeft geen moeite met lange stukken. Grote paardebloembladeren knaagt hij ook zo naar binnen en lange slierten andijvie ook.

Ze krijgen onbeperkt hooi en ik voer eigenlijk altijd van dat lekkere kruidenhooi en dan vooral de kamille variant, ook omdat ik dat zelf zo lekker vind ruiken. Ze zitten samen en Doortje eet wel gewoon hooi.

Ik heb nu voor het eerst een pak gewoon hooi gekocht omdat het kruidenhooi op was.

Ik zal eens kijken of het helpt om het nat te maken.

Lucerne vindt hij ook niet lekker trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het probleem, mijn Nijn eet ook geen hooi.. Als ik geluk heb een enkel sprietje.. Ik heb ook al vanalles geprobeerd: div smaken kruidenhooi, kortknippen, nat maken, kruiden er door heen, op allerlei verschillende plekken aanbieden (met/zonder ruif ed), etc. Dat hielp allemaal niet, alles wat ik er doorheen doe, eet hij er uit, maar het hooi blijft liggen

Nu krijgt hij echt nog maar heel weinig biks (20 gr SS per dag), en toch eet hij het niet :erf: Ik blijf gewoon stug volhouden, maar dat doe ik al een paar maanden, en tot nu toe zonder resultaat.. Ik heb nu wel een zakje kruiden gehad waar gedroogde appeltjes door heen zaten van vitaverde (vitakraft), dat lust hij wel, maar als ik er hooi door heen doe, laat hij precies het hooi liggen (ongeacht hoelang ik het er in laat zitten)

Om die reden geef ik hem wel SS brokken, dat werkt dan nog beter voor konijnen voor tandproblemen :) Maar het is echt een heel vervelend probleem vind ik, omdat je weet dat hooi eigenlijk het belangrijkste is voor een konijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 konijnen die geen hooi eten en ondanks wat ik ze ook aanbied het vertikken.

De oudste leeft dus al 4 jaar zonder en is kerngezond.

Alhoewel ik elk konijn wel zover probeer te krijgen hooi te eten en ook nog steeds degene die geen hooi eten hooi geef, heb ik me er bij neer gelegd dat die 3 wel nooit hooi zullen eten.

En tot nu toe lijken die 3 er niet onder te lijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je met SS Science Selective?

Ja, dat bedoelde ik er idd mee. En SS is wel goede voeding, maar hooi blijft natuurlijk belangrijk..

Goed om te lezen Mireille, ik blijf nog een tijdje proberen, en als hij dan nog geen hooi eet, leg ik me er maar bij neer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuf at bij mij ook geen hooi, hij verkoos zijn voer boven hooi.

In de tijd dat hij onbeperkt eten kreeg at hij dus weinig tot geen hooi.

Nu voer ik hem 1 keer per dag. Er is dan een moment dat het voer dan op is en dan begint hij als hij honger heeft aan zijn hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .