Ga naar inhoud

Opnieuw AB voor snot, bekend geneesmiddel?


Maaiik87

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik hier was gepost over mijn konijntje dat een chronische verkoudheid heeft. Zijn maatje niest nu inmiddels ook en na 3 AB kuren (Baytril) is het niet over.

Heb vanmiddag de DA weer gebeld en heb nu Bactrimel meegekregen. Een wit goedje dat naar banaan ruikt. Ze vinden het erg lekker en likken het zo van het pipetje af. Nu is mijn vraag: is iemand bekend met dit spul? En zo ja, wat zijn de ervaringen?

Hoop nu echt dat het over gaat, maar dit is inmiddels al de 4de ABkuur en mijn hoop begint een beetje af te nemen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bactrimel ken ik maar word juist gebruikt voor de darmen van het konijn.

Tot nu toe zijn de beste resultaten behaald met duplocilline.

Ik kom zelf tot de conclussie dat dit zeker het beste werkt als je alzoveel ab hebt gebruikt.Het nadeel is je weet nooit welke vorm van snot je hebt.Maar als het hier na een ab kuur niet werkt krijgen ze duplocilline wat het net eff beter aan pakt.

Gelukkig heb ik het maar heel zelden opstal.Een konijn draagd immers snot bij zich en komt tot uiting bij ziekte zwak heid en stress.Daar naast is het besmettelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de weblog gelezen en dit geeft me wel een beetje hoop. Ik ga volgende week weer terug naar de DA en wacht even af wat zij dan zegt. Als er dan niet eens iets op kweek gezet wordt of ik een beter middel als duplocilline krijg, ga ik misschien naar een andere DA. Twijfel een beetje of deze wel konijnkundig is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op kweek zetten zul je om moeten vragen of steld je da voor mits ie kundig is.Je gaat niet eindeloos ab geven natuurlijk :whistle2:

Maar ook bij meerdere toppic hier op bb bleek duplo het beste te werken uiteindelijk na een lange weg bij de da.

Oke, dankjewel! Zal het eens aankaarten bij mijn DA volgende week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .