Ga naar inhoud

Groenten bevriezen


Kimmi

Aanbevolen berichten

Oké, nu wordt het wel écht kou. Zelfs overdag komt de temperatuur amper boven 0° uit .. Vannacht werd het zo'n -7°. Normaal krijgen de nijntjes 2x per dag groenten (& biks): 's morgens om 6.30u en 's avonds rond 18.30u. Hun groenten staan normaal in hun ren. Nu had ik 'n kleiner extra bakje met groenten in hun nachthok gezet maar ook deze waren bevrozen.

Kan ik ze tijdelijk enkel 's morgens groenten geven? Hoop nu dat deze ook niet te snel bevriezen :s Ze hebben verder wel voldoende hooi, biks en 'n verse wilgentak + wilgenballetjes. Omkomen van de honger zullen ze niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenten bevroren :oh:, heb ik nog nooit meegemaakt of gehoord !

Misschien maak je de groenten te nat ofzo ? Ik weet niet of je ze afwast van te voren en dat ze daardoor misschien extra nat zijn.

Ik geef ze altijd 's ochtens hun biks en 's avonds hun groenten, dus je kan prima overschakelen op 1 keer per dag hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen geven hun groenten niet de kans om te bevriezen. Ik geef ze een bakje als wij 's avonds eten en dat is in een paar minuten op. Misschien kun je kleinere porties geven zodat ze het in één keer opeten? En dan niet tegelijk met hun biks, zodat ze gelijk aan de groenten beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nahja, ik ben wel heel de dag aan 't werk dus ik kan ze jammer genoeg 's middags ofzo geen portie groenten geven. De groenten die ik 's morgens geef zijn 's avonds op, degene die ik 's avonds geef zijn 's morgens dikwijls maar voor de helft op. Dus misschien eens overschakelen naar 's ochtends groenten en 's avonds biks.

En eum, ze bevriezen wel degelijk, alle witlof en andijvie zit vol kleine ijskristalletjes en is koud & hard :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .