Ga naar inhoud

erg verkouden, wie heeft tips?


Norbert

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn groot lotharinger Floor is ziek. De ene dag was er nog niets en de volgende ligt ze ziek op haar zij. Ze zit helemaal vol. Het was in de avond en ik heb haar gelijk uit de ren gehaald, voor ze anderen aansteekt. De volgende ochtend lag ze met haar bekje open te hijgen. Dit was afgelopen vrijdag.

Vrijdagmiddag naar de DA geweest en we waren beiden bang dat Floor het onderzoek niet zou overleven. Ze heeft een antibioticaspuit gehad, spuit tegen benauwdheid en een spuit om het slijm losser te maken. Verder dwangvoeding en antibiotica voor 10 dagen.

Maandag weer naar de DA geweest en ze was verbaasd, maar Floor zag er 75% beter uit dan de vorige keer.

Nog steeds zit ze erg vol, haar neus zit soms verstopt en dan spoel ik het met aangelengde otrivin. Ik heb ook al gestoomd. De dwangvoeding vond ze in het begin goed, maar ze begint nu tegen te stribbelen.

Ze krijgt nog steeds dwangvoeding, want eten doet ze niet, ook geef ik water via een spuit.

Heeft iemand tips om haar weer te laten beginnen met eten? Ze heeft gisteren een stukje wortelloof gegeten, erg weinig maar goed. maandag heeft ze zelf gedronken.

En heeft iemand verder nog tips, bijvoorbeeld huismiddeltjes om haar verkoudheid wat te minderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rozemarijn en thijm zijn natuurlijke middeltjes die ontsmettend werken.

Enchinea kan je gedroogd kopen en sterkt het immuumsysteem aan.

Om haar te laten eten...je moet haar bijna "pesten" door vanalles lekker tegen haar mond te houden, zodat ze er zelf naar gaat happen. Dit kan je zowel met hooi als met groen proberen. Verse kruiden zijn hier echt goed voor. Krijgt ze pijnstilling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze krijgt geen pijnstilling. Ze heeft een behoorlijke hoeveelheid loof naar binnen gewerkt vannacht, gelukkig. Vandaag heb ik haar even naar buiten gedaan op het gras (ze is een buitenkonijn en zit nu in de buitenschuur), dit vond ze geloof ik wel erg prettig en ze heeft gras gegeten. Dwangvoeding gaat amper nog, ze wil het pertinent niet hebben. Nog geen 100 ml vanavond. Ik wilde haar bekje schoon vegen met wat hooi, maar daar begon ze in te happen, wanneer ik haar schoonmaak met een handdoek doet ze dit niet. Misschien eet ze stiekumpjes wel hooi, dit heeft ze 24/7 beschikbaar. Water wil ze wel erg graag uit een spuitje en ook de antibiotica neemt ze wel goed. Misschien vind ze de dwangvoeding gewoon niks. Ik zie langzaamaan enig verbetering. Kruiden kan ik na de kerst eens proberen, misschien eet ze het. Heb ook al speciale brokjes gehaald met anijs, speciaal voor zieke konijnen. Hopelijk hupt ze straks weer samen met de anderen in de ren, ze zit nu alleen en dat vindt ze niet echt leuk, ze is nog nooit alleen geweest. Bij de anderen kan ik haar nog niet zetten, aangezien we niet weten hoe besmettelijk dit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .