Ga naar inhoud

Nazorg castratie


HoneyBun

Aanbevolen berichten

Ik wil morgenochtend de dierenarts bellen om een afspraak voor de castratie van mijn rammetje Lemmy (nu 6 maanden) te maken. Hij zit samen met zijn zusje in een groot buitenhok. 's avonds wordt hij actief en gaat dan tot vervelends toe achter haar aan. Het wil alleen niet echt lukken. Zodra hij net achter haar staat, hobbelt ze alweer verder. Soms gaat het echt lang door en dan geeft hij het maar op. Ik vind het zo zielig voor beiden.

Ik heb wat vragen, misschien hebben jullie hier ervaring mee.

- Ik zit een beetje met de 'planning', omdat ik op 1e en 2e Kerstdag niet thuis ben. Hoeveel dagen moet je rekenen voor de nazorg? Ik wil er graag bijblijven. Is 2 dagen verzorgen en binnenhalen lang genoeg of duurt het meestal langer voordat ze hersteld zijn? Moet je er steeds bij blijven?

- Als Lemmy een paar daagjes binnen is en Puckie buiten, moeten ze dan weer aan elkaar wennen en bestaat de kans dat ze elkaar niet meer accepteren? Of dat Puck denkt dat Lemmy dood is en dan verdrietig wordt? Is het heel onverstandig om ze toch samen buiten te doen, maar dan met een kruik?

Ik heb helaas geen garage en niet zo'n groot huis. Maar ik vind het ook niet erg om de verwarming laag te zetten. Alles voor mijn lieverd!

Mijn stoere Lemmy

Speelhokje1.jpg

Poepige Puckie

Speeltunnel.jpg

aangepast door HoneyBun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste: leven broer en zus in 1 verblijf samen?

De nazorg. Als alles goed gaat, dan heb je er niet echt veel omkijken naar, medisch gezien. Maar dat weet je dus van tevoren niet. Stel dat er toch wat problemen zijn met eten dan zul je moeten dwangvoeren. En dat zul je trouw elke paar uur moeten doen en dan kun je dus niet de hele dag weg. Normaal gesproken als alles goed gaat, houd je je konijn de eerste paar dagen op handdoeken en controleer je de wond. ook moet je er dus goed op letten dat hij goed eet en drinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ja, ze zitten al vanaf het begin samen. Puck is 2 maanden geleden al geholpen (eileiders) en die was dezelfde dag weer fit. Toen was het niet zo koud en heeft ze maar 1 dagje binnen gezeten.

Ik kan Lemmy zo lang niet binnen houden, want mijn vriend is licht allergisch. Een paar dagen binnen gaat wel, maar maandenlang niet.

Ze hebben hok KT15, dus best ruim met een nachthok en beneden op de grond ligt nu ook warm stro en ik heb zo'n kap eromheen tegen de wind.

Balen zeg die kouverschillen nu. Ik heb nu 2 weken vakantie, wat nogal zeldzaam is, dus lekker de tijd om Lemmy te verzorgen dacht ik...:frown:

aangepast door HoneyBun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als je zorgt dat het hok goed voor de wind is afgeschermd en goed droog staat en er zelf een kruik in doet dan het eventueel wel kan. Volgens mij was er een ander BB lid zeer recentelijk die dit ook heeft gedaan. Maar houd het heel goed in de gaten. Onderkoeling is namelijk niet uit te sluiten en kan fataal zijn. Houd dus goed het nekje in de gaten (is het nekje warm, dan is het goed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .