Ga naar inhoud

Chronisch verkouden


Widder

Aanbevolen berichten

Mijn konijn is echt chronisch verkouden sinds ik hem heb en hij is nu 4 jaar. Ik vind het zielig en baal er ook van dat hij altijd een snotterig neusje heeft waar veel viezigheid in gaat zitten en weet niet goed hoe ik dit het beste schoon kan houden.

Het liefst wil ik hem natuurlijk helemaal van die verkoudheid af hebben, maar ik zie dat niet snel gebeuren (diverse kuurtjes al gehad van de DA, niets helpt)

Hebben jullie tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een aantal natuurlijke middeltjes die je kan gebruiken.

Zo ontsmetten rozemarijn en thijm de luchtwegen en konijnen vinden dat vaak erg lekker.

Enchinea helpt dan weer de weerstand op te bouwen, dat kan je gedroogd kopen in een goede dierenzaak.

Heeft de DA ook een kweekje gedaan op het snot om vast te stellen over welke bacterie het precies gaat? Dat is nl de enige manier om gericht antibiotica te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere bodem heb ik geprobeerd ja. Hij staat nu op houtsnippers en stro. Niet ontzettend stoffig dus.

Ik ga niet meer naar de DA om deze reden, omdat ze me niet konden helpen. Bovendien is het ook soms wel een korte periode weg die verkoudheid, maar dan komt het later weer terug. Er valt geen touw aan vast te knopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .