Ga naar inhoud

mag een ondergepoept konijn gewassen worden?


madisonrose

Aanbevolen berichten

hoi,ik had even vraag.

mijn 2 kleine konijntjes hebben cocciodose(goedgeschreven?)

gister naar de da geweest infuus gehad en een soort siroopje

nu gaat het al beter gelukkig!

maar ik had ze met babydoekjes van onder schoongemaakt de rest had 1 zelf gedaan dies dus schoon,maar de spierwitte blijft goor eronder.

niet echt hygienisch lijkt me:beurk:

mag ik haar kontje misschien wassen? zoja heb je dan bepaalde "badschuim" voor konijnen dat het lekker fris word,het ergste is eraf maar het blijft bruin ook onder haar voeten

lekker door dr eigen poep gestapt.

weet iemand hoelang het duurt voordat er weer ronde keutels komen?

kan ik ook nog bep groentes geven om aan te sterken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey ,

zeker mag je een konijntje zijn kont schoonwassen ,speciale shampoo bestaat er geloof ik niet ,ik doe het met lauw gewoon water ,en daarna wel goed afdrogen ,

ik zou zeker nu ze diaree hebben ,helemaal geen groenvoer geven ,maar des te meer hooi ,

wat voor een medicijn heb je gekregen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

baycox soort siroopje.

en ik had nog van dat poeder van beaphar tegen deze aandoening die krijgt de rest uit voorzorg.

ik heb wel hoop babyspullen ook hypoallergeen misschien dat ik daar een drupje van gebruikt

ze zijn nog jonkies dus nog nooit groenvoer gehad,alhoewel ik me bedenk dat banaan kan stoppen of werkt dat zo niet bij dieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn weten is baycox een preventief middel....toltrazuril drops had de da beter kunnen geven.Is wel pittig spul waar ze ook aan kunnen over lijden ....maar coc zelf is ook heel ernstig dodelijk.En zeer besmettelijk voor de andere konijnen.

Groen kunnen ze wel eten hoor maar denk dan meer aan rucolla witlof en wortel loof....Geen groen met suikers hooi en bix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .