Ga naar inhoud

Lef drinkt niet...


mama0004

Aanbevolen berichten

Heb ik weer..... Een konijn dat niet drinkt!

Ik heb Lef nu vanaf vrijdag en ik zie niet dat hij drinkt. En ook het water vermindert maar heel weinig. Wel plast hij. En keutelt ook.

ik heb hetzelfde drinktuitje als de fokker alleen een ander soort flesje.

Ik geef hem nu water met een spuitje omdat ik vond dat hij een beetje sloom werd. Hij drinkt dan zonder probleem alles op.

Hoeveel water moet een konijn drinken op een dag? Kan het kwaad als ik hem een paar dagen zo laat drinken?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonge konijntjes hebben na een verhuizing nog wel eens moeite met het vinden en begrijpen van hun drinkflesje.

Zo lang hij niet uit de fles drinkt zul je hem ook nog een bakje erbij moeten geven.

De tuit van het flesje kan je insmeren met wat banaan. Dat ruikt en smaakt lekker zoet. Vaak werkt dit wel om ze aan de fles te krijgen.

Het kan ook zo zijn dat hij moeite heeft met de fles te vinden. In dat geval kun je als hij in de buurt van de fles komt er zachtjes in knijpen zodat er wat drupjes uitkomen en hij voelt waar het vandaan komt.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft het door :party::party:

Ik heb Lef vandaag een paar keer een spuitje vol water gegeven en nu opeens drinkt hij uit het flesje! Hij was denk ik even vergeten dat drinken ook belangrijk is hahaha.

Wat een heerlijk geluid dat getik van het drinken :yes: ( en als GTST straks spannend is denk ik vast "stop nu maar weer met drinken :$:love:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Nijn nu sinds anderhalve week,

helaas is hij nog niet zo intelligent om te leren uit zijn flesje te drinken.

Heb dan ook nu een waterbakje, zodat ie toch drinkt, maar met kerst ben ik twee dagen niet thuis, dus zit nu wel redelijk in de stress!

(mijn konijn komt van de dierenwinkel, waar hij 4 maanden!!! gezeten heeft, en daar heeft ie destijds ook geen flesje gehad...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .