Ga naar inhoud

konijnen vacht knippen van een heel druk konijn


brigit

Aanbevolen berichten

Ik ben hier net nieuw dus als ik niet goed doe graag tips voor mij de nieuweling

Ik heb een (mix van een vos en een ?) konijntje dat alleen zijn koppie wast en verzorgt. Dus moet ik hem helpen met verzorgen. Af en toe worden de klitten te groot zodat ze eruit geknipt moeten worden. Mijn konijn bijt nooit dus dat lijkt makkelijk maaaaaar hij wilt niet worden vast gehouden dan word hij heel druk en is echt sterk voor zijn vormaat konijn(tje). Ik weet dat konijnen stress gevoelig zijn, dus hoe pak ik dit aan.

Hij zit op :eerst een laagjehoutvezel en daarover hooi en stro

P.s extra vraagje hoe krijg ik ook mijn konijnfoto erbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je in plaats van willen knippen de vacht gewoon regelmatig kammen.

Je zou eens kunnen proberen wat lekkers te geven en dan lekker aaien enz.. en dan steeds iets verder.. mja het kost wel wat tijd en energie..

je kunt dan bijvoorbeeld ook wat lekkers op de grond leggen, erbij gaan zitten en dan knippen of kammen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets lekkers geven, dat voelt ie aankomen. En als ik hem moet kammen dan moet ik ook de onderkant (buik tot staart) doen, en die is het lastigst want dan moet ik hem toch op zijn rug leggen. Ik heb het konijn nu een jaar (en is ook 1 jaar) en wil nog niet graag vast gehouden worden. Maar ja misschien kost het wat meer tijd om te laten wennen maar na een jaar denk ik dat het misschien ook een stukje karakter is.Ik denk wel dat ik er wat meer tijd voor uit moet gaan trekken zoals idd eerst aaien enz en niet gelijk "te werk" gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je meot zelf ook vol zekerheid en zelfvertrouwen zo een konijn oppakken en op de rug leggen. Hij voelt meteen als jij twijfeld.

en anders moet je vragen of iemand je helpt. Met zijn 2en een konijn op de rug leggen gaan prima.

Wennen aan oppakken doet hij waarschijnlijk nooit want bijna geen één konijn vind dit fijn....

succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .