Ga naar inhoud

en weer eens...


milo

Aanbevolen berichten

...over blindedarm-keutels ;). Jetje doet het geweldig goed, ze is supertam, ze eet weer prima! Ze krijgen hier 1x per dag biks (Jet nog een beetje gemengd met het voer van de fokker) waar ze de hele dag mee doen. Ik geef de hoeveelheid per kilo van het uiteindelijke gewicht (ongeveer). Ze is nog in de groei dus dit lijkt me voldoende. Verder krijgt ze hooi, kruidenhooi en wat snijhaver (waar ze trouwens allebei een moord voor doen ;) ) Haar keutels zijn de hele dag prima, maar als ik 's ochtends ga voeren dan ligt er toch een hele plakkaat van blindedarmkeutels (althans dat denk ik, het is nou ook weer niet echt diarree). Dit eet ze dus niet op. Het blijft ook niet aan haar kontje hangen. Geef ik haar nu toch teveel biks? Of is er iets anders aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan krijgt ze dat voorlopig niet meer! Teun heeft nergens last van, dus dan is alles voor hem. Nu krijgen ze maar een paar sprietjes per dag hoor. Het is een soort tractatie voor hun. Ik geeft ze sprietje voor sprietje uit mijn hand. Zeker Jetje is daar erg tam door geworden. Maar goed, even niet meer voor de dame, bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Haar keutels zijn de hele dag prima, maar als ik 's ochtends ga voeren dan ligt er toch een hele plakkaat van blindedarmkeutels (althans dat denk ik, het is nou ook weer niet echt diarree). Dit eet ze dus niet op. Het blijft ook niet aan haar kontje hangen. Geef ik haar nu toch teveel biks? Of is er iets anders aan de hand?

Hey Milo,

Die plakkaat van blinde darm keutels kom ik regelmatig tegen in het toiletje van Sherrif, of op mijn bank... :$ Zelf voer ik haar geen snijhaver of kruidenhooi en geen biks, dus ik denk niet dat het daar specifiek iets mee te maken zou hebben. Mij DA heeft me aangeraden om Selective te geven als voer, wat tevens goed zou zijn voor de tandjes ( tis alleen super duur ) en het hooi wat ze krijgt is naturel.

Krijgt je nijn momenteel iets van groente of fruit?

Of moet ik me druk maken om Sherrif.. die ook regelmatig zo'n plakkaat neer legt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jetje krijgt nog geen groenvoer. Ze is nog zo jong en bij Teun ging het ook mis toen ik hem op die leeftijd groen gaf. Gisteren toen ik dit berichtje plaatste had ik haar al een paar sprietjes snijhaver gegeven en vanochtend lag er weer een plakkaat. Het blijft gelukkig niet aan haar kontje hangen. Dus vandaag heeft ze alleen maar biks en hooi gekregen. Ik ben benieuwd morgen. De eerste dagen dat ze hier was lag er niet zo'n plakkaat in haar hok, dit is echt van de laatste tijd. Ik heb haar ook minder biks gegeven, hoewel ze al niet veel kreeg. In verhouding met Teun eet ze zeer weinig hooi. Ik ben overigens al een poosje bezig om haar van het gemengde voer van de fokker over te zetten naar Hope Farms, dit doe ik echter heeeeeel geleidelijk, dus volgens mij kan het daar ook niet aan liggen. (hoop ik). Maar goed, morgen maar even afwachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend weer 3 !!! plakaten in haar hok.....en overdag keutelt ze gewoon goed. Het stinkt behoorlijk. Ik ga haar nog maar minder biks geven....Zou ze wormen kunnen hebben? Niet dat ik ze zie, en ze heeft ook geen opgezette buik of vreselijke honger. Ze groeit ook goed en is levendig. Heeft iemand nog ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .