Ga naar inhoud

Klont aan kontje


heidi-77

Aanbevolen berichten

Vandaag was ik bij een vriendin van me en haar konijn Kraantje, bleek een hele grote brok poep aan haar kontje te hebben zitten. Aangezien het helemaal vastgeplakt zat heb ik haar kontje gewassen en met veel moeite alles eraf gekregen. Gelukkig liet Kraantje dit goed toe.

Ik kon niet goed zien of het blindedarmkeutels waren of plakpoep was.

Na het wassen heb ik voor de zekerheid even over haar buikje gestreeld om te voelen of er iets geks was, ik voelde wel wat hards. Heb van de ribben richting de anus gestreeld en hoop dat het helpt.

Ook heb ik mijn vriendin het advies gegeven om vooral veel hooi te geven en minder voer. En daarnaast gezegd van matigen met groenvoer.

Zouden we nu nog naar de dierenarts moeten gaan of even afwachten en kijken of het beter gaat na wat dieeten? Kraantje krijgt op zich niet veel biks, maar eet ook weinig hooi.... ze heeft wel een flinke wam, dus geen idee of ze wat te zwaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed Heidi dat je je vriendin helpt om haar konijn goede zorgen te geven !

Complimenten hoor !

Hopelijk neemt ze je goede raad aan en meldt ze zich hier, want zo te lezen kan ze wel wat ondersteuning gebruiken.

Nu maar een beetje in de gaten houden of ze je tips ook overneemt én gebruikt !!

Als er over een paar dagen geen duidelijke verbetering is, zou je haar aan kunnen raden om een wormenkuurtje te halen voor haar konijn (Panacur)

Dat is sowieso goed om te doen, maar de plakpoep én goede voeding is een eerste zorg nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .