Ga naar inhoud

Wuppie heeft middenoorontsteking


spieker 71

Aanbevolen berichten

Mijn 5 maanden oud konijn heeft volgens de da. middenoorontsteking. Zij heeft daar enrofloxoral drops voor gekregen. Ik geef haar dat nu een week ,maar de situatie veranderd niet. Haar koppie staat nog scheef en na het geven van de druppels is ze even de kluts kwijt. Ze lijkt geen pijn te hebben ,drinkt en eet goed.

Weet iemand hoelang het kan duren voordat ze weer beter is. En wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat ze snel weer beter wordt.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen meteen naar een andere DA gaan, die wel iets van konijnen kent...

Bij een zgn scheef hoofd zijn er 2 hoofdverdachtigen, een middenoorontsteking en de parasiet EC. De meeste goede DA'en zullen je dus antibiotica geven tegen middenoor en een anti-wormen middel voor de parasiet. Dit ontbreekt bij jou, wat me doet vermoeden dat je DA die ziekte niet kent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. De da. heeft het wel over die parasiet gehad. Zij dacht echt duidelijk te zien dat het om middenoorontsteking ging.En ik had het idee dat ze wel wist waar ze het over had. Volgens mij zijn konijnen over het algemeen ook veel zieker als ze besmet zijn met die parasiet. Koppie veel schever, tollen en liggen als een wokkel.Als de situatie verslechterd moet ik terug komen en krijgt Wuppie nieuwe medicijnen, en dan ook voor die parasiet.

De situatie verslechterd echter niet, maar tot nu toe gaat het ook niet beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de symptomen juist beter bij EC passen dan bij een middenoorontsteking. Bij die laatste zijn konijnen echt ziek en hebben ze pijn. Als ik het zo lees valt het ziek zijn bij jou konijn mee, wat mij doet vermoeden dat het eerder EC zal zijn dan middenoorontsteking. De symptomen die je beschrijft van EC zijn natuurlijk in een veel heftiger geval, ze kunnen ook mildere symptomen hebben. Ik wil hier geen diagnose stellen, ik ben geen da en kan het konijn ook niet in de oren kijken. En dat de ab niet aanslaan is ook geen bewijs tegen middenoorontsteking. Maar het lijkt me verstandig om dit niet te lang aan te kijken, EC is goed te behandelen in het beginstadium met Panacur maar het konijn kan er ook aan overlijden als er niet op tijd wordt ingegrepen.

aangepast door Petradhd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook dat je een middenoorontsteking niet KAN zien... dat daar ook bloed voor moet afgenomen worden om te kijken of er een ontsteking zit.....

Lijkt me ook logisch dat daarom altijd met 2 behandelingen gestart wordt...

De stadia van EC zijn idd verschillend en bovendien reageert bijna elk konijn anders... sommige laten alleen hun plas lopen of zijn een beetj incontinent in het begin, anderen krijgen dadelijk een scheef hoofd en nog anderen tuimelen helemaal om...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn da heeft idd met een otoscoop in het oor van Nijn gekeken en constateerde de oorontsteking. Ze heeft toen een antibioticaspuitje (duplocilline) gekregen. Na drie dagen moest ik terugkomen voor een herhaalspuitje en toen was het over. Gelukkig.

Ik zou dus even teruggaan naar de da, want anders loop je de kans dat het hoofdje zo blijft staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

mijn konijn Dropje heeft ook die symptomen net als wuppie heeft.

mijn Da zei dat je waarschijnlijk een oorontsteking heeft of iets in de hersenen.

En hij zegt alleen maar dat ik af moet wachten...

Maar het is zo verschrikkelijk zielig om te zien en ik weet niet meer wat ik verder moet doen.

Ik wil niet dat hij haar in laat slapen voordat ik zeker weet wat het is en als het te behandelen is dan moet hij dat doen

Kan iemand mij hier raad om geven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn Dropje heeft ook die symptomen net als wuppie heeft.

mijn Da zei dat je waarschijnlijk een oorontsteking heeft of iets in de hersenen.

En hij zegt alleen maar dat ik af moet wachten...

Maar het is zo verschrikkelijk zielig om te zien en ik weet niet meer wat ik verder moet doen.

Ik wil niet dat hij haar in laat slapen voordat ik zeker weet wat het is en als het te behandelen is dan moet hij dat doen

Kan iemand mij hier raad om geven??

Ik heb geantwoord in jou eigen topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ontwormen kan zowieso geen kwaad dus waarom niet doen??????? gewoon een doosje panacur ophalen en geven.

Je nijn is ziek dus moet er hulp komen, door eerst weer helemaal in `discussie` tegaan met je DA duurt het alleen maar langer. Als je panacur erbij geeft worden ze allebei, zowel de oorontsteking (die je trouwens wel kunt zien) als de evt.EC aangepakt. Wat het ook is...hoe langer het duurt hoe meer kans op beschadiging.

En nogmaals, panacur kan geen kwaad dus waarom niet!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .