Ga naar inhoud

Ontwormen??


Nalientje

Aanbevolen berichten

Ik heb de keutels van Vino laten controleren, daar heeft hij ab voor gekregen en toen was alles weer normaal! Nu heeft hij weer vreemde ontlasting.

Ze stinken ook heel erg en nu las ik iets over ontwormen. Hoe gaat dit in zijn werk? Kan het kwaad als het konijn geen wormen heeft en is het goed om dit 1 keer in de zoveel tijd te doen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Keer per jaar ontwormen is geen overbodige luxe.

Ontwormen moet je doen met panancur. Je hebt dan de vloeibare variant hiervan nodig.

De dosering is 0.5 tot 0.8 ml per kilogram konijn.

Ontwormen met panacur is absoluut NIET schadelijk voor het konijn omdat panacur niet door het lichaam word opgenomen.

Het doet zijn werk en verlaat het lichaam dan ook weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat is mooi om te weten! Want het moet natuurlijk niet meer kwaad dan goeds doen!

kan ik het bij de da halen? En ergens stond dat ik dan voor kittens moet hebben maar weer ergens anders voor schapen? Ik heb er ook echt geen verstand van! En dan met een pipet in zijn mondje?

Dat word weer even vechten dan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier willen ze absoluut niet dat er ontwormd word als je niet zeker weet dat er wormen zijn :s

Ik heb Cookie's keutels toen nog speciaal laten onderzoeken vanwege haar gasaanvallen.

Dat kan door wormen komen maar voor de zekerheid een kuurtje geven deden ze echt niet.

aangepast door kelly1986
foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier willen ze absoluut niet dat er ontwormd word als je niet zeker weet dat er wormen zijn :s

Ik heb Cookie's keutels toen nog speciaal laten onderzoeken vanwege haar gasaanvallen.

Dat kan door wormen komen maar voor de zekerheid een kuurtje geven deden ze echt niet.

Das heel vreemd.... Zeker aangezien panacur niet door het lichaam word opgenomen maar het na werking zo weer verlaat...

Kwaad kan het dus niet.

Wormen tegen komen op keutels moet echt een toevalstreffer zijn.

Vaak zie je pas na ontwormen of er een besmetting was ja of nee.

Meestal komen ze er op BD keutels uit.

Zelfs na een ontworming is het nog niet zeker dat je echt wormen aantreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat over die bd keutels had ik vaker gehoord maar ze verzekerden me dat ze voldoende hadden aan gewone keutels.

Raar want dit is echt wel een goeie praktijk met konijnkundige dierenartsen.

Is er een andere manier om aan panacur te komen dan? Want ik kom er dus anders niet aan..en ik wil ze toch wel een keertje ontwormd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een DA-praktijk binnengaan en zeggen dat je net wormen op de keutels van je konijn gezien hebt (een beetje liegen mag in zo'n situatie) en zeg dat je op de site van wilhelmina gelezen hebt dat je dan panacur moet geven en vraag of ze dat in huis hebben... normaalgezien krijg je dat zo mee... lukt het bij de eerste niet, ga je gewoon naar de volgende ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

het is een oude tooic dat weet ik.

Maar 3 dagen achter elkaar?

Het was toch vandaag geven en over 10 dagen herhalen?>???

Ohja, misschien kan ik het hier gelijk vragen want ik vind de juiste topic niet meer.

Als je merkt dat je konijn minder veel poept wat kon dat ook alweer betekenen?

En ik weet bv nooit hoe een buik aanvoelt als ze gas hebben omdat ze dat nooit gehad hadden bij mij.

Het was gisteren wolfjes dag niet, hele tijd in zijn hok soms zag zijn ogen er kleiner uit maar zien er niet vies uit ofzo of ontstoken.

Maar toen hij mee naar boven ging rende hij wel rond en hij eet zo wie zo brokken en drinkt en plast en poept ook.

Ik heb inderdaad het vermoedend at hij eenzaam is, maar ik heb nog geen geld voor een operatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .