Ga naar inhoud

Havens fiber mix


milo

Aanbevolen berichten

Kent iemand dit voer? Ik kreeg het namelijk mee van de fokker van Jetje. Nu is het zowiezo mijn bedoeling om haar ook op Hope Farms te zetten. Ik vind echter dat ze heel weinig eet. Het is gemengd voer, en daar ben ik niet zo gek op, maar ja, voor de overgang geeft ik dit toch aan haar. Ze laat ook niet echt specifieke dingen uit dit voer liggen, ze eet echt amper iets. Ik doe wel es een paar Hope Farm biksjes door haar voer, maar die laat ze mooi liggen. Ook eet ze zeer weinig hooi. Het enige wat ze echt lekker vind dat is een beetje snijhaver. Maar dat krijgen ze eigenlijk alleen maar voor de lekkere trek zeg maar. Toch ziet ze er goed uit, is levendig en ook al zeer tam. Maar in verhouding wat Teun zo de hele dag zit weg te snaaien vind ik het best verontrustend zo weinig Jet eet. Misschien ben ik gewoon te paniekerig, wil niet nog een konijntje verliezen. Overigens keutelt ze goed, dus eten doet ze blijkbaar wel. Gisteren schrok ik me rot, haar urine was knal oranje/rood. Nu zitten er in het voer oranje korrels, die heb ik eruit gehaald en nu plast ze wel weer gewoon. Pfff..die beestjes weten wat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Urine van konijnen kan allerlei kleuren aannemen. Van romig wit, tot helder geel, oranje en zelf donkerbruin!

Dit kan onder andere komen door de voeding. Als je konijn bijvoorbeeld wortel heeft gehad kan dit idd zorgen voor een verkleuring van de urine.

Dat is echt volkomen normaal en niks om je zorgen over te maken.

Wat betreft het eten.

Ik zou Jet langzaam aan over gaan zetten op gewone biks. Konijnen die een gemengd voer krijgen kunnen erg selectief zijn met eten waardoor het volume dus ook minder lijkt.

Overzetten kun je het best in een dag of vijf á zes doen. Lekker langzaam aan om zo in mogelijk diaree risico te nemen.

Iedere dag meng je een beetje meer hope farms door haar voer dat ze nu krijgt heet.

Iedere dag schroef je die meng verhouding een beetje op.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jetje keutelt nog goed, dus ze zal toch nog wel voldoende eten. Alhoewel het niet te zien is, haar biks raakt ze niet aan (ze eet een paar dingetjes op uit het voer en laat de rest staan). Ik wil haar zo snel mogelijk alleen op Hope Farms zetten, maar ook dat eet ze niet. Af en toe zie ik haar wel een sprietje hooi eten, maar zie het bergje in haar kooi niet minder worden. Maar goed, verder doet ze het best goed, dus we wachten maar af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jetje eet weer goed! Zowel wat Havens en Hope Farms! (ik ben het nu aan het mengen).

Ook knabbelt ze wat meer aan het hooi. Ze at ook haar bdk niet op, ik hoop dat ze dat vannacht ook gaat doen. Die gedroogde kruiden vinden ze inderdaad ook heerlijk! Ik geef ze ook kruidenhooi, alleen de pepermunt-versie vinden ze maar zo-zo....verwende krengen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .