Ga naar inhoud

Wondje aan neus/mond?!


Kanino

Aanbevolen berichten

Vorige week zag ik dat mijn konijn een klein wondje aan zijn neus/mond had, het was meer eerder kaal. Ik dacht dat het kwam omdat ze in de flat een gat naar de onderste verdieping had gemaakt en daar met een andere voedster had gevochten. Toch ging ik even langs de DA en hij gaf mij een zalfje mee. Het was eigenlijk wel weg. Gister zag ik dat het wel weer heel kaal was en vandaag zag ik dat er een stukje uit zijn neus/mond verdwenen was en het bloedde een beetje. Wie weet wat ik kan doen en waardoor dit komt? Ik ga morgen weer naar de DA, ik laat dan gelijk zijn nageltjes knippen, misschien dat het daardoor kan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan door nageltjes komen, maar ook door wild doen in de omgeving. Scherpe voorwerpen zoals hoekplinten. Mijn Nijn knaagt aan de hoeken van de plinten. Dat gaat niet altijd goed. Laat eerst de nageltjes knippen. Meestal kan de da daarover al een oordeel geven. En natuurlijk opletten dat de wondjes goed schoon blijven ivm ontsteking.

-------------------------------------

Nijntje:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kunnen de tralies zijn (kippengaas-achtig?), dat hadden mijn konijnen vroeger toen ze buiten stonden. De kunststoflade kan door het knagen scherpe schilfers krijgen waaraan ze blijft "hangen". Kijk de scherpe randjes in het hok goed na. En de nageltjes natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .