Ga naar inhoud

Geertje Castreren.


Aapje

Aanbevolen berichten

Ik heb vanalles gelezen hier op het forum en wil ook geert graag laten castreren. Hij misdraagt zich nog niet en is verder gewoon lief!

Maar gewoon, voor het geval dat!

Nu heb ik dit al doorgelezen linkje en ben al bij deze dierenarts naar binnen gelopen, stond in de lijst met konijnenkundige dierenartsen.

Haarlem

Leidsevaart 78

2013 HB Haarlem (kaart)

023 - 531 60 33

Meteen ff gevraagd of konijnen dan nuchter moesten zijn en er werd meteen geantwoord dat dat niet mocht omdat de darmen dan stil konden te komen liggen.

Nu zie ik in het stuk wat ik gelinkt heb,

Buitenkonijnen moeten na de castratie een paar dagen naar binnen worden gehaald
dat ik geert dan een paar dagen binnen moet houden.

Maar ergens anders op het forum lees ik juist dat het niet goed is om het met het koude weer naar binnen te halen omdatde temperatuurverschillen te groot zouden zijn.

Wat moet ik verder nog in huis halen, de kruik heb ik al..

moet ik dan alleen nog een spuitje halen voor het dwangvoeren? of ook nog andere dingen die handig zijn?

(heb nog geen afspraak gemaakt voor de castratie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon ook in Haarlem, en heb 2 dierenarts waar ik heel tevreden over ben. Die jij noemt ken ik niet. Ik kom graag bij dierenkliniek Heemstede en bij Leyfeldt in Haarlem... Bij Leyfeldt laat ik a.s. woensdag m'n voedster castreren..

Wat betreft het naar binnen halen.. 2jr geleden heb ik in november 3 rammen laten castreren, 1 had er wat complicaties maar de andere 2 waren meteen weer kwiek en aten volop, ik heb ze dus gewoon buiten gezet, wel mét kruik. Ligt er denk ik heel erg aan hoe je konijntje eruit komt. Mocht je hem wel binnen halen omdat dat nodig is, zet hem dan in een onverwarmde kamer, zodat de overgang niet zo groot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb net geert ze hok helemaal uitgeruimd, er ligt nu een lekker dik dekbed in en daar zit ie nu op!

Kan ie er alvast aan wennen!

Morgen ochtend neem ik hem mee naar de dierenarts en als het dan allemaal goed gaat en er zijn verder geen problemen dan zet ik hem buiten neer!

MOcht het niet zo goed gaan, dan ga ik binnen een plekje zoeken om hem neer te zetten!

Ben best wel beetje zenuwachtig:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoo geertje is ook weer thuis!

Alles is goed gegaan en geert is weer lekker bij!

Hup rond, komt op schoot alleen eet hij niet.

Ze hebben hem al sinds vanmiddag gedwangvoert.

Heb hem nu in ze eigen hokje gedaan, misschien gaat ie in een vertrouwde omgeving wat meer eten!

Als ie dat niet doet zal ik ook gaan dwangvoeren!

Hoorde vna de dierenarts dat zij dat elk uur deed, moet ik dat dan ook snachts volhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm zou best kunnen!

Volgens de arts was ie alweer helemaal bij en hij maakt bij mij ook niet de indruk dat ie nog echt moe of suf is!

Hij is vanmorgen al geholpen en ik hem hem rond half 6 opgehaald.

In die tijd heeft ie nog niets gegeten..

Heb hem hier thuis al alles onder ze neus gehouden, biks, snoepjes, andijvie, enz..

enigste waar die een beetje van wilde happen was de banaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

geert het vanacht buiten gezeten, had je bericht niet meer gezien!

vanochtend zag ie er wel oke uit, had andijvie gegeten!

mam heeft vanochtend op hem gepast toen at hij nog niet veel...

Ze heeft geporbeerd hem te dwangvoeren en ze werd meteen gebeten door hem:grrrrrr:

Ben nu net thuis, had nog tijdens werk wat pijnstilling gehaald bij de dierenarts en die heb ik hem gegeven.

Hij is wel levindig, hup lekker rond en eet nu alweer hooi!

Hoop dat het de goede kant op gaat..

kan het kwaad om hem nog een beetje bij de voeren met dat dwangvoer?

Geert eet verder nog geen harde dingen, zoals ze biks.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geert nog tot gisterenavond gedwangvoert omdat ie zelf niets pakte, behalve klein sprietje andijvie..

Hij heeft vanacht ook binnen gezeten op een koele kamer en heb hem net weer naar buiten gezet!

Ik heb hem vanochtend hooi zien eten, andijvie en zijn knabbelstengel (weet dat het niet al te goed is, maar het is teminste iets wat ie at)

Nu ik net bij hem ging kijken zag ik dat ie dunne poep had, denk dat het komt door teveel groenvoer? heb hem dat gegeven omdat dat het enigste was wat ie zelf wou eten.. Vond het dwangvoeren ook zo stressen!

Hij heeft nu nog niet uit zijn bak gegeten, dus geen biks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .