Ga naar inhoud

Geen abces, wat kan het dan wel zijn...


Stefanie

Aanbevolen berichten

Reactie van Esther is denk ik in postvak ongewensd beland dit weekend...maar ik denk zo als ik die lees,dat Mireille en Cin het bij het juiste eind hadden....

Het verslag van de patholoog is niet erg uitgebreid maar duid op een ontsteking van de klieren in de kin, of rondom de klieren van de kin (diegene die ze gebruiken om te markeren). Dit komt zo nu en dan voor bij konijnen, en komt meestal hellemaal goed, zonder verdere problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb de mail van Esther ontvangen, dank je wel!

Ook al wat terug gestuurd naar haar.

Ik hoop dat het gewoon niet onnodig is geweest wat er met Sjaak is gebeurd en dat dit eenmalig was.

Ik ben allang blij dat hij het super doet!!

Een heerlijk lief en stoer konijn is het.

Bedankt voor alle adviezen en hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo weer naar de da met Sjaak. Ik vind hem erg hangerig, eet weinig en naar mijn idee is het weer dikker onder zijn kin, nu weer wat lager. Toen ik ging voelen mocht ik er niet aan komen en ik zag kwijl onder zijn mond en op zijn keel/borst.

Baal er van dat er kwalen bij hem komen na de castratie, zal waarschijnlijk niets ermee te maken hebben maar, onbewust ben ik toch aan het door denken.

Ik zal vanavond nog schrijven wat er is gezegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts heeft er naar gekeken, gevoeld en zijn tanden gecontroleerd. Dat was allemaal goed. Wel zag de da dat zijn kaak nu misvormd is. Zijn lip is naar binnen gaan groeien.

Ik moet gewoon anders naar mijn konijn gaan kijken en geduld hebben tot alles echt goed geheeld is. De hechtingen zijn er ook nog niet allemaal uit. Zolang Sjaak maar eet, drinkt en het er weer uit poept is dat toch wel het allerbelangrijkste.

Sjaak heeft wel een antibiotica spuit gekregen en over 5 dagen nog eentje. We gingen afrekenen en wilde ze weer een consult erbij rekenen, nou echt niet hoor, ik heb gezegt dat het nog steeds bij de nazorg van de operatie hoort en dat we alleen de spuit betalen. Wel weer eventjes 14 euro in onze zak kunnen houden.

Ik ben wel blij dat alles is gecontroleerd, ook zijn kont nog even gechecked omdat hij van de week 2x aan de dunne was. (Gisteren heb ik net zolang buiten gewacht tot hij ging poepen en dat was helemaal goed... Toch wel lastig nu we 2 konijnen hebben) Maar, zag er ook schoon uit.

We kunnen er dus weer tegen aan tot woensdag.

Mensen, een heel fijn weekend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Laatste is alweer van een aardig tijdje geleden...

Helaas hebben we Sjaak een paar maanden geleden toch nog in moeten laten slapen.

Het was weer terug gekomen en onze da kon ons niet garanderen dat het na een 2de operatie nooit meer zou terug komen. Moeilijk, maar wel de beste keuze, juist met oog op Sjaak.

Met zijn vriendinnetje gaat het super!

Erg lief konijn, eigenlijk nog liever dan toen ze nog samen waren.

Al met al was dit de juiste keuze en genieten we nu van onze dame!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .