nijn_konijn Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 heeft iemand wel eens een konijn met ringworm gehad????? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 Wel kinderen met ringworm...en dat is besmettelijk, óók voor de mens als dieren het hebben. Ringworm is een schimmel. Op zich vooral vervelend omdat het jeuk geeft en niet weggaat zonder behandeling. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nijn_konijn Geplaatst: 25 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2008 mijn paard had het.ik dacht dat ik er heel voorzichtig mee was geweest, maar ik heb het nu en nijn_konijn heeft een bultje op zijn rug Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 Ai...vervelend !Maar zo snel mogelijk aanpakken..Bij de dierenarts kan je Stronghold halen.Moet je wel voor kittens hebben hoor ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nijn_konijn Geplaatst: 25 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2008 ik heb al gebeld, maar omdat het nog maar een klein bultje is en het niet zeker is dat nijn_konijn het heeft wou ze nog even afwachten omdat het puur gif is en dat is niet gezond.wat voor behandeling hebben je kinderen gehad zaza.ik had gelezen dat het bij een mens meestal vanzelf over ging Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 Werkt Stronghold ook tegen ringworm dan? Ik dacht eerlijk gezegd van niet, dat je echt een anti-schimmel middel moet hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nijn_konijn Geplaatst: 25 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2008 voor mijn paard had ik imaverol Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 Ik dacht dat Stronghold ook tegen ringworm was Petra, maar correct me if i'm wrong ! Goed te lezen dat je de dierenarts al gebeld hebt nijn-konijn !!Slim besluit ! Het waren niet mijn kinderen die het hadden..Wat ze er precies voor gehad hebben weet ik niet.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 Als je de juiste diagnose hebt en het is idd ringworm, zal ik Esther wel contacteren voor de beste van deze middelen. Dit is net waar ze nu mee bezig is... http://www.medirabbit.com//NL/Huidziektes/Huidschimmel/fungaldermatosis_nl.PDF Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nijn_konijn Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2008 ik weet niet zeker of mijn konijn het heeft, weet ook niet 100% zeker of ik het heb, maar lijkt precies op wat mijn paard heeft.zelf vindt ik het niet zo erg, maar mijn konijn erger. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 (aangepast) Ik denk ook dat Petra gelijk heeft, bij een mens met ringworm wordt een antischimmel middel (creme) gegeven dus ik vermoed dat dit bij dieren ook zal zijn? Ik ken stronghold verder niet, dus ik weet niet waarvoor het dient?Bij een mens gaat het niet vanzelf over, ik spreek uit eigen ervaring! 26 november 2008 aangepast door Rian Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 Een ringworm is een schimmel idd, dus dat lijkt me ook logisch. Ik ken de produkten niet die in het artikel van medirabbit staan, maar vraag het dadelijk wel aan Esther. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anouk Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 ik heb eens een mevr op het werk gehad met ringworm ,en dat is indd erg besmettelijk enk bij dieren dan ook wel .zei werd behandeld met creme en medicijnen ,weet alleen niet meer welke , Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 (aangepast) Bij ringworm bij mensen, Nijn_konijn, krijg je rode plekken op je huid....niet heel veel, meestal begint het met 1 ronde rode ring/plek van ongeveer 3 cm doorsnede. Vaak op je arm..Die plek kan jeuken en je kan het heel goed herkennen omdat het net lijkt alsof de plek van binnen hersteld..Je ziet dus een ring..Die ring ziet er een beetje bobbelig en schilverachtig uit. Het kan zelfs zijn dat je vindt dat het op eczeem lijkt..Maar het binnenste van die ring is niet zo rood en dan zie je eigenlijk meer roodgevlekt/gewone huid.Het is echt besmettelijk en als je één plek hebt, volgt er vaak na een week ofzo nog een plek..Het komt best heel vaak voor, vooral bij kinderen en de huisarts gaat je er niet raar op aan kijken !Je krijgt een zalfje en klaar..Maar je moet er wel echt mee naar de dokter want het is echt besmettelijk !! Even een foto gezocht: 26 november 2008 aangepast door ZaZa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 dubbel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nijn_konijn Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2008 hey zaza SUPERdank je, moet maar eens kijken wanneer ik tijd heb om heen tegaan:Smaar ik hoop dat mijn nijn er geen last van krijgt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nijntjemarlot Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 ringwormen kunnen bij mensen vanzelf weggaan als je een goedde afweer heb volgens mij Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosa Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 Wat is ringworm eigenlijk?? een echte worm of heet het alleen maar zo? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosa Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 Oepps zit perongeluk achter verkeerde account die van me zus staat nog aan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 26 november 2008 Delen Geplaatst: 26 november 2008 (aangepast) Nee ! Het gaat niet vanzelf over en het is geen worm !Het is een schimmel.. Het is zo besmettelijk omdat het ook via handdoeken en contact met je lijf (elkaar aanraken) overgebracht kan worden... 26 november 2008 aangepast door ZaZa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 27 november 2008 Delen Geplaatst: 27 november 2008 (aangepast) Schimmel en afweer staan wel in verband met elkaar, maar ringworm is weer iets anders. Wist trouwens niet dat het van mens op dier overdraagbaar is, weet ik dat nu ook weer! 27 november 2008 aangepast door Rian Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten