Ga naar inhoud

voer-bal


milo

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag voor Teun een voer-bal gekocht. Ik heb er maar een paar biksjes in gedaan. Hij is er lekker mee aan het rollen. Maar wat zou ik er nog meer in kunnen stoppen? Hoor hier vaakl over teveel suikers in de konijnensnoepjes, weten jullie een alternatief? Dank je wel alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef babybrokjes van Beaphar. Die bevatten allemaal vitaminen c en mineralen. En daar krijgen ze dan een half balletje vol van om de dag.

Daar doen ze echt een moord voor voor die brokjes !

Nou ja, als ze ze zo lekker vinden zal het geen kwaad kunnen als extraatje, maar ik vind het wel vreemd dat er extra vit C in konijnenvoer zit. Dat maken konijnen namelijk zelf aan. Extra mineralen moet je mee oppassen, maar dat zal wel loslopen op deze manier.

Hier krijgen ze ook SS brokjes in de voerbal, ze worden al helemaal dol als ze zien dat ik de bal pak :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook SS brokjes in de voerbal, ze worden al helemaal dol als ze zien dat ik de bal pak :bounce:

ja hier ook!

Zo heb ik eens per toeval een gelijkaardige bal (van groootte) gekocht voor hun. Nu dachten ze dat het ook een voerbal was....

Nadien hebben ze niet meer naar die bal omgekeken... tmoet een ferme teleurstelling geweest zijn :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, als ze ze zo lekker vinden zal het geen kwaad kunnen als extraatje, maar ik vind het wel vreemd dat er extra vit C in konijnenvoer zit. Dat maken konijnen namelijk zelf aan. Extra mineralen moet je mee oppassen, maar dat zal wel loslopen op deze manier.

Hier krijgen ze ook SS brokjes in de voerbal, ze worden al helemaal dol als ze zien dat ik de bal pak :bounce:

Ow.. goed dat je het zegd..

Nouja ze krijgen tegenwoordig nog maar 2 a 3 keer in de week die bal, zo hou ik het speelgoed een beetje intersant voor ze.

Regelmatig afwisselen vinden ze leuk !

Bedankt voor je info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hoi hoi,

Mijn knijn heeft ook zo'n voerbal , eerst wilde ze er echt niks van weten tot ineens na maanden de ingeving bij haar kwam en sindsdien raced ze ,gooit ze en voetbalt ze met die bal ( en ze kan nog richten ook !!!!).Het is een genot om naar te kijken .

Ik doe er ook vanalles in , rozijntjes,kleine stukjes brood of beschuit oid,maar ook de wat grote dingen die in gemengd voer zitten ( normaal krijgt ze alleen biks maar ik haal speciaal hiervoor een klein zakje gemengd voer) en ik heb ooit de tip gekregen om mocht je snoepjes enzo geven om die gewoon in stukjes te snijden zodat ze wel in de voerbal kunnen. Af en toe krijgt de mijne ook een klein stukje snoep. Het kan dan wel niet zo gezond zijn etc. maar ze vind het zo lekker en heel af en toe mag ze van mij een snoepje.

En kleine stukjes appel, wortel etc gaat ook goed .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pasgeleden ook zon voerbal gekocht, is echt een groot succes.

vooral voor mace, maar dat is dan ook de grootste vreetzak.

Ik doe er gemengd voer in daar zijn ze echt dol op (ze krijgen als voer ss).

Het is echt een leuk gezicht als ze achter het balletje aan loopt:lol:

Lopen ze bij jullie dan ook op hun tenen, zo grappig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij doen er nu telkens SS in, maar volgens mij gebruiken we de bal een beetje te vaak, want joekel wordt steeds ronder. Ik ga zonnebloempitten gebruiken, goede tip!

Zonnebloempitten zijn best vet dus als hij te dik wordt zou ik dat juist niet doen. De biks die ik in de voerbal doe is geen extra maar gewoon een deel van hun dagelijkse portie.

Hier gaat het goed met twee konijnen en 1 balletje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, twee nijnen met één zo'n bal gaat prima. Ze zijn er heerlijk samen mee bezig. Ik doe er gewoon de SS brokken in, die ze 's avonds en 's ochtends ook krijgen. Het is inderdaad wel een leuk idee er eens iets anders in te doen. Hoewel ze hier echt dol zijn op de SS. Als ik groenvoer en SS tegelijk geef, gaan ze toch voor de SS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .