Ga naar inhoud

Welke boom / plant is dit ?


webwiper

Aanbevolen berichten

Ik denk persoonlijk ook aan laurier ... Reden dat ik het vraag is dat onze twee rakkers, als ze loslopen in de tuin, er wel eens een blaadje van durven binnenwerken (met veel smaak trouwens). Nu weet ik dat bepaalde lauriersoorten voor mensen niet giftig zijn (vb kruiden voor in het eten), maar voor konijnen lees ik dat dit wel giftig is ?

Nu hebben die van ons nog nooit klachten gehad (stel dat ze per week gemiddeld een blaadje of drie binnenkrijgen), maar nu ik zou weten dat het giftig is wil ik dit in de toekomst wel vermijden.

Vandaar dat ik zekerheid wil rond deze plant :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er natuurlijk wel mee te maken hebben dat wij groter zijn.. dus meer kunnen hebben van een bepaalde stof.. aardappelen zijn ook giftig voor mensen.. mits je er kilo's van eet.. maarja.. wie krijgt dat nou naar binnen?! Misschien dat ook zoiets geldt voor Laurier.. maar ik zou het echt niet zeker kunnen zeggen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laurier.

Giftig ?

Tja...wat is giftig ?

De stam, de vruchten, de bladeren, dorre bladeren van de laurier ?

Dat is vaak de nuance die niet vermeld staat....niet de hele plant, maar onderdelen die giftig zijn...

Die van mij eten wolfsmelk en bereklauw...

En zijn nog steeds erg levendig..

Dus ja, wat is giftig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik denk dat ik er nu toch wat extra aandacht zal aan besteden. Bladeren wat verwijderen uit de tuin vooraleer ik ze laat lopen, als ze zitten te kauwen blaadje afnemen, ... maar ja, volledig vermijden ... Die boom staat er en verliest wel af en toe wat bladeren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tijd van het jaar kan je (met buiten-nijnen) inderdaad niet helemaal voorkomen dat ze eens het één of andere opeten wat niet de bedoeling is. Ik krijg de indruk dat dat geen kwaad kan. Als het maar niet te veel wordt.

Mijn nijnen hebben per ongeluk wel eens klimop en hulst op. Ik er achteraan om het uit de bek te halen. Maar ja, voordat je erbij bent is het al op. Gelukkig hebben ze er (volgens mij) nooit last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .