Ga naar inhoud

vragen over panacur


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik heb bij de konijnen weer wormen gezien.

Nu had ik bij de da vloeibare panacur besteld. Vandaag werd ik gebeld over de dosering (aantal mg/kg). Ik heb nog eens een beetje rondgezocht en net de assistente gesproken. Ze hebben nu dus de pasta in huis voor honden en katten.

Die kan je toch ook gebruiken he?

Alleen wat is de dosering daarvan?

Er staat geloof ik op 5 dagen achter elkaar geven en dan na 14 dagen weer. Is dit goed?

Vanavond spreek ik de da zelf en dan wil ik dus wel een duidelijk verhaal kunnen vertellen zeg maar. Daarom heb ik nog een paar vraagjes:

Dit lijkt me veel onhandiger dan dus de vloeibare vorm want die geef je toch gewoon 1 keer en dan na 10 dagen herhalen?

Is de vloeibare vorm dan ook voor honden en katten of moet dat besteld worden als zijnde schapen middel?

Met andere woorden als jullie het laten bestellen bij de da waar vragen jullie dan precies naar zodat ik dat evt ook zo door kan geven en de da dan dus ook weet wat te bestellen?

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd want ik kan ze echt niet 5 dagen achter elkaar vangen en dat na 2 weken nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die pasta is idd wat ik gebruikt heb. Het zit in een witte grote spuit met aanduidingen op. Ik heb het opgezocht. Ik moest 3-4 streepjes geven en de volgende dag herhalen,dat was alles.

Vijf dagen na elkaar lijkt me idd een beetje veel...

Die pasta kon ik bij Clicquot gewoon binnen spuiten en voor Merlot plakte ik die tussen verschillende blaadjes basilicum.Eerst een blaadje zonder voor de smaak dan met panacur,dan weer zonder... met een stuk of 5 blaadjes was de dosis binnen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ook de Panacur pasta voor mijn nijn. Die voor honden en katten. Maar ik moest van mijn dierenarts slechts 1 streepje per keer, Caroline.. Maakt dat uit, denk je?

Makkelijk is inderdaad om de pasta tussen wat lekkers te doen. Ik doe het op een blaadje witlof en ze eet het zó op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, heel erg bedankt!

Ik zal morgen de da bellen en het spul dan ophalen.

Dus dat zal dan waarschijnlijk 1 streepje per kilo zijn ;)

Dus 2 dagen geven en dan evt ook nog na 2 weken of is dat eigenlijk overbodig? Nou ja, het zal ook geen kwaad kunnen natuurlijk.

Ik ben iig heel blij dat het nu duidelijk is. Pasta niet voor niks besteld en ik weet wat ik geven moet.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het de laatste keer niet herhaald omdat er geen dode wormen uitkwamen. Als er wel wormen zijn, is een herhaling 10 dagen- 2 weken nadien nodig omwille van de eitjes dacht ik...bedoeling is dat je de nieuwe wormen te pakken krijgt voor ze zelf weer eitjes kunnen leggen...ofzoiets...maar vraag dat eens na bij je DA, die weet dat vast, heeft zijn bekwaamheid al wel bewezen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .