Ga naar inhoud

Geen wam ,geen overgewicht???


Caroline

Aanbevolen berichten

Omgekeerde wam vraag dus, die hier volgens mij nog niet gesteld is...

We weten inmiddels allemaal wel dat een wam niet noodzakelijk een indicatie van overgewicht is, maar dat het erfelijk bepaald kan zijn en dus ook een konijn zonder overgewicht een wam kan hebben...

Nu mijn vraag... kan een konijn overgewicht hebben, zonder wamvorming???

Ik vraag me nl af of de tweeling niet te goed in het vel zit... neen ze krijgen niet teveel biks (100gr ss voor 6.5kg konijn) maar mijn moeder maakte weer de opmerking dat ze dik geworden waren...wat ik dus niet weet...:whistle2:

Probleem is dat ze qua bouw op hun vader lijken en dat zijn redelijk robuuste konijnen, een forse bouw, hun voorpoten zijn kort en stevig en ze hebben een hele brede kop... het is dus moeilijk te beoordelen...

Maar... ik ben toen ze nog jong waren op een bepaald ogenblik naar minder biks gegaan omdat Clicquot een wam ging ontwikkelen. Die is nu eigenlijk helemaal weg... niet teruggekomen... ALS ze overgewicht had, zou die toch terugkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet de indruk dat de tweeling is aangekomen sinds jij ze gezien hebt Cin... toen woog Clicquot 3.5kg... was zij toen te zwaar?

Het gekke is ook...Clicquot eet véél meer als Merlot,maar ze zien er hetzelfde uit...alleen heeft Clicquot een slappere buik, komtt door castratie denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het mij goed meen te herinneren was clicquot nog niet 100% volwassen.

Ik zie vaak bij jonge dieren een wam die later verdwijnt en niet meer terug komt, zowel bij rammen als bij voedster.

Ik zie het veelal bij mijn kleurdwergen, maar ook de nhd zie ik het wel eens bij.

Vaak is het ook meer stuwing te noemen dan een echte wam

clicquot en merlot zien er wel wat stevig uit op de foto

Dat zal gedeeltelijk komen door de bouw, maar misschien ook wel gedeeltelijk omdat ze wat steviger beginnen te worden.

Overigens kan het bij het ene konijn zijn dat er eerst een wam komt en dat ze over de rest van het lichaam slank blijven waar het bij een andere een evenwichtsplaatje is dat overal gelijdelijk wat aan komt.

Dat heeft allemaal te maken met op wat voor manier het lichaam de overtollige stoffen omzet/gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .