Ga naar inhoud

Mac valt om


DragonWish

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb dit forum een beetje doorgekeken, maar kon nergens echt duidelijk antwoord vinden om mijn vraag.

Mijn vriendin kwam laatst thuis en zag Mac steeds omvallen. Ze (Mac) probeerde eerste weer op te krabbelen, maar viel steeds weer op haar zij. Na een paar minuten stil gelegen te hebben (ze ademde nog wel) krabbelde ze plots op, en liep weer vrolijk door haar kooi.

Nu zat ik vandaag alleen thuis en had ik de konijntjes (Big en Mac) eten gegeven. Natuurlijk zijn ze naar hartenlust aan het eten, maar bij Mac zag ik iets vreemd. Ze stond op de tenen van haar achterpootjes en at uit haar bakje. Haar rug stond bol omhoog en ze wiebelde op haar pootjes. Ze viel steeds om, maar wilde door blijven eten. Al etend viel ze steeds op haar zij, maar krabbelde steeds op om eten te pakken uit haar bakje. Ik wilde het filmen (zodat jullie het beter konden zijn), maar plots stond ze weer normaal op haar pootjes. En nu lijkt alles weer op orde. Ze wast zichzelf gewoon en drinkt uit haar flesje. Wat me opviel was dat ze nu weer haar normale ogen laat zien die lekker fonkelen. Maar toen ze steeds omviel had ze de ogen dichtgeknepen.

Wie kan vertellen wat er met Mac aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit doet me ergens aan epileptische aanvallen denken als het maar bij vlagen komt en gaat.

Maar ik zou hier zeker mee langs de dierenarts gaan ondanks dat ze nu weer goed lijkt en het liefst vandaag nog gezien het feit dat dit niet een eenmalig iets was

Die zal vast een beter idee hebben en kan misschien ook voelen of er iets mis is ect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opvallende is dat het nu twee keer gebeurt is tijdens het eten. Als ik Mac vergelijkt met Big, dan eet Mac enorm snel. Alsof ze bang is dat het weggenomen wordt.

We zijn al twee keer naar de DA geweest. We gingen eigenlijk voor Big, maar namen Mac ter controle altijd mee. Aan Mac was niets op te merken. Maar tja als het iets interns is, dan kan je dat ook niet zomaar zien denk ik.

Kunnen morgen pas op z'n vroegst gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat lijkt voor mij niet op epilepsie... ik heb een konijn gehad met epilepsie en zo'n aanval kost teveel energie van het lichaam om daarna gewoon door te gaan alsof er niets aan de hand is...

Als Kobe een aanval had, liet hij zijn urine lopen, draaiden de ogen weg, werd hij eerst stijf, dan slap. Hijgde hij acheteraf... is niet zo verschillend als bij een hond.

Er zijn een aantal mogelijkheden... laat de DA haar bekijken en vraag ook naar EC, eventueel een bloedtest doen in dit geval, er zijn veel verschillende uitingen van die ziekte.

Ik vraag me af of het iets met de rug te maken kan hebben...op haar tenen staan om rug te ontlasten? Geblokkeerde zenuw,hermia ofzo? Maar nu ben ik echt maar raak aan het raden, gewoon omdat ik als ik zelf rugproblemen had, ook bepaalde rare houdingen aannam en mijn voeten ook onderuit sloegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .