Ga naar inhoud

Weinig ge keuteld


chantal1987

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend zijn ik en mijn vriend een weekendje weg geweest.

Voordat we weg zijn gegaan heb ik eerst de kooi van de konijnen verschoond.

Normaal ligt er na 1 dag heel veel keutels in de kooi, maar toen we Zondag weer terug kwamen van t weekendje weg lag er erg weinig in!

Zou het misschien kunnen komen door stress? Omdat een ander ze verzorgd had en die is wel vreemd voor mijn konijnen.

Kan het ook komen door weinig beweging? Ze zijn er wel veel minder vaak uit geweest dan normaal.

Heeft iemand anders misschien ideeen waar door het zou kunnen komen?

Gelukkig zie ik nu wel dat er wat meer keutels in liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed in de gaten houden en veel hooi geven nu!

Weinig keutels duidt op een vertraagde darmwerking. Dit kan idd komen door stress van een verandering en beweging heeft er ook mee te maken. Gek genoeg is het zo dat als een konijn rent en zijn volle longkracht gebruikt, de longen tegen het spijverteringsstelsel duwen en zo de darmen stimuleren. (weet ik zelf ook maar net) Maar dta is meteen de reden waarom je een konijn met vertsopping veel moet laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet nodig hoor, als ze goed hooi eten, is dat beter. Het gaat om de vezels en die zitten niet bepaald in hooithee hé?

Hooithee is handig om je konijn aan de smaak van hooi te leren wennen of bij diaree.

Je maakt het gewoon zoals gewone thee...alleen zitten er geen zakjes rond :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .