Ga naar inhoud

Kale plek op schouderblad


Mirrin&Catootje

Aanbevolen berichten

Dacht ik bij Catootje alles gehad te hebben, zie ik vandaag dat ze op haar schouderblad een kale plek heeft.

Heb al gezocht naar huidschilfers of iets dergelijks maar ik kan niks vinden.

De plek ziet er ook rustig uit.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Ze krijgt nog steeds AB voor de snot (duplocilline) en ze heeft ook haar winterjasje al.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dat ook de meest logische verklaring is..

Zit er toevallig al 'nieuw' haar onder ?

Hier laat bij één konijn het haar ook snel los omdat ze in de rui is..

Je hoeft maar met 2 vingers een plukje te pakken en het laat al los..

Hou het een beetje in de gaten zou ik zeggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ehm ja.. daar gaan we weer....

Inmiddels is Catootje echt flink wat haren aan het verliezen. De kant waar ze eerst die wat kalende plek had, daar is ze nu van voor tot achter helemaal dun van haar aan het worden... toch vreemd hoor!

Ik zal proberen om er weer een foto van te maken...

Komt dit vaker voor bij konijnen... of komt het gewoon door het wisselen van het seizoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goed gekeken. Ook bij de nieuwe kale plekken zitten geen schilfers etc. Het is net als op de foto hierboven, gewoon licht van kleur dus geen geirriteerde plekken.

Zou het nu pas kunnen zijn dat ze aan het verharen is. Ze is 8 mei geboren... ik heb nooit gezien dat het zo erg was. Het haar is echt heel erg dun.. je kan zo door de vacht heen , op de huid kijken over de gehele linkerzijde van haar lichaampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .