Ga naar inhoud

Vuil bij oog


ilse88

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb nu 4 weken een konijntje. Ze heeft echter telkens wat vuil bij haar oog zitten. Ik heb het al een keertje weggehaald, maar nu zit er weer wat. Ik ga het zometeen weghalen met een watje en gekookt water.

Het is niet enorm veel, maar meer zo'n 'vuiltje' wat mensen 's morgens hebben, daar lijkt het op.

Is het ook daadwerkelijk zo'n vuiltje van het slapen, of zou er wat anders aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen idd wel eens een vuiltje in hun oogje hebben.

Maar aangezien het er al eventjes zit, zoals ik uit je verhaal begreep, moet je even iets nakijken.

Kan het zijn dat je konijntje in de tocht zit? Zo ja dan is dat vaak de oorzaak van vieze en natte oogjes.

Is dat niet het geval zul je er even mee langs de dierenarts moeten om er een zalfje voor te gaan halen want dan is het toch een infectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord! Ze zit alleen in de tocht als het raam open staat boven de kooi (kiepraam) maar op die momenten ben ik thuis en mag ze door het huis banjeren.

Wanneer weet ik zeker of het een infectie is? Nu heb ik nog 2 keer haar oog hoeven schoonmaken in 4 weken.

En als ze een infectie heeft, hoe schadelijk zijn die dan :O ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het ziet heh, maak je het dan meteen schoon?

want misschien maakt ze het zelf ook wel schoon? Mja je zegt telkens.. is zo moeilijk heh van een afstandje goed advies geven..

maar ik bedoel dus.. mijn nijn heeft het ook wel eens gehad maar dan was het even daarna weg ofzo..

als je twijfeld even da bellen of langs gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, zou ik ook doen. Eerst even kijken hoe het gaat als er geen tocht meer is, en anders even laten nakijken. Een van mijn nijnen heeft ook wel eens een vuiltje in zijn ooghoek, en soms haal ik dat weg, dat vind ie heerlijk, gaat er helemaal languit voor liggen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje heeft ook een vuil oogje: aan 1 kant (andere kant dus niet) een soort "siep-oogje".. Ik heb mijn konijntje nu 5 dagen, en elke dag is zijn oogje aan de ene kant een beetje vies. En het valt extra goed op omdat hij lange haren heeft, en het dus in zijn vachtje blijft plakken. Het is wat doorzichtig vocht. Kan ik het gewoon schoonmaken met gekookt water?

Wat voor kleur heeft het vuil als het oogje ontstoken is?

Owja, en mijn konijn zit buiten, dus kan zelf bepalen of hij in de tocht gaat zitten :P (de kooi staat overigens niet in de wind!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook met mijn buiten konijn vooral toen hij in de rui was. Dan was er een haar in zijn oog gaan zitten heb ik niet gezien. De volgende dag ziet het eruit als een wit vliesje en dat haal ik gelijk met gekookt water weg. Soms heeft mijn konijn het ook je kan het volgens mij niet helemaal voorkomen. Maar als je het ziet kan je het wel gelijk behandelen met gekookt water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook afwachten, een van mijn nijntjes had dat als ukkie ook deed ik ook met een watje en afgekookt water schoonmaken, op een gegeven moment toen hij wat ouder werd was het over, ben ook mee naar de DA geweest en die zei dat het niks was inderdaad wat mensen ook wel eens s'morgens aan /in hun ogen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .