Ga naar inhoud

Castratie voedster & borrelende buik


Micky

Aanbevolen berichten

Hallo,

In een ander topic vertel ik over mijn voedstertje Lola die gebeten is door mijn rammetje Teun. Daarin staat ook dat ik Lola gisteren heb laten catreren en ik wil hier graag een nieuw topic over starten omdat ik een vraag heb en er vast nog wel meer zullen volgen. Eerst even knippen en plakken uit mijn andere topic zodat het wat duidelijker is:

Ik ben gisteravond om 11 uur toch maar gaan dwangvoeren, 3 cc en om 03 uur nogmaals 3 cc (op advies van de DA omdat ze zo'n klein prupke is). Deze ochtend heeft ze wel gekeuteld maar het is diarree. Daarom heb ik (wederom op advies van de DA) de Metacloral drops achterwegen gelaten toen ik haar haar medicatie gaf (antibiotica en pijnstillers). Ze eet een beetje hooi en een beetje peterselie maar nog niet van harte. Als ze vanmiddag nog steeds slecht eet, geef ik haar weer dwangvoer. Ze heeft al wel een paar keer geplast maar dat kan ook komen door de toediening van vocht door de DA gisteren.

Momenteel zit Lola op haar warme kruikje maar haar buikje gaat zo te keer. Ik hoor harde borrelgeluiden en nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen? Dwangvoeren, alleen hooi en water, Metacloral drops geven of andere medicatie? Misschien kan het geen kwaad en geeft het juist aan dat haar darmen weer gan werken omdat er een beetje eten in zit? Ik hoor graag van jullie & alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harde borrelende geluiden wijzen er op dat ze gas heeft. Heb je een antigasmiddel in huis? Ik zou daar gelijk mee gaan beginnen. Equate moet je het 1e uur om de 20 minuten geven (dus 3x in het uur) daarna moet je het ieder uur geven totdat ze zich weer beter gaat voelen. Ook zou ik Metocloral geven zodat de darmen in beweging komen en het gas ook in beweging komt. Misschien is pijnstiller ook wel verstandig maar waarschijnlijk krijgt ze dat al omdat ze gecastreerd is.

Lees dit anders even door: Gas

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de DA gebeld. Die harde borrelende geluiden zijn haar darmen die weer goed op gang komen. Ze heeft natuurlijk een tijdje niets gegeten door de operatie gisteren en het beetje dat ze gegeten heeft + het dwangvoer zetten de darmen weer in werking. Met de Metacloral drops kan ik morgenochtend beginnen mits ze geen diarree meer heeft (ze heeft nu nog niets gekeuteld sinds vannacht) en de Equate mag ik geven als haar buik hard wordt (is momenteel zacht en soepel). Ook kreeg ik het advies om toch weer te dwangvoeren dus dat ga ik nu doen. Ze knarstand een beetje en volgens de DA komt dat omdat ze zich toch niet helemaal lekker voelt. Ik mag haar geen extra pijnstillers geven (2x daags, 0,7 ml) want dat is te veel voor haar.

@JoBoris: bedankt voor je advies en ik houd de medicijnen in de aanslag maar ik wacht het nog even af hoe ze zich voelt vanmiddag na het dwangvoeren. Bedankt voor je snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de DA gebeld. Die harde borrelende geluiden zijn haar darmen die weer goed op gang komen. Ze heeft natuurlijk een tijdje niets gegeten door de operatie gisteren en het beetje dat ze gegeten heeft + het dwangvoer zetten de darmen weer in werking. Met de Metacloral drops kan ik morgenochtend beginnen mits ze geen diarree meer heeft (ze heeft nu nog niets gekeuteld sinds vannacht) en de Equate mag ik geven als haar buik hard wordt (is momenteel zacht en soepel). Ook kreeg ik het advies om toch weer te dwangvoeren dus dat ga ik nu doen. Ze knarstand een beetje en volgens de DA komt dat omdat ze zich toch niet helemaal lekker voelt. Ik mag haar geen extra pijnstillers geven (2x daags, 0,7 ml) want dat is te veel voor haar.

@JoBoris: bedankt voor je advies en ik houd de medicijnen in de aanslag maar ik wacht het nog even af hoe ze zich voelt vanmiddag na het dwangvoeren. Bedankt voor je snelle reactie.

Graag gedaan hoor. Ik hoop dat het dat is en geen gas. ;) Van hoe ver vandaan bij haar hoor je het??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera, de eerste mini-keutels zijn er uit. Het is geen diarree meer maar ze zijn nog wel klein. Ze eet momenteel al wat meer peterselie en witlof en ze begint aan haar SS brokjes. Dat gerommel in haar buik lijkt op opstart problemen want ik heb het daarna gelukkig niet meer gehoord. Het gaat de goede kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet ondertussen steeds meer en haar keutels zijn weer bijna normaal. Ik ben vandaag ook begonnen met het toedienen van Metacloral drops bovenop de antibiotica, pijnstillers en oogdruppels. Het ziet er naar uit dat ik ma. zonder zorgen kan gaan werken. Hartstikke fijn dat ons meisje het zo goed doet. Ze blijft ook netjes van de wond af.

Ik hoop dat ik Teun en Lola eindelijk (weer) kan koppelen over 1,5 week. Zonder hormonen zijn ze nu hopelijk wel in luv :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog steeds goed. Ze zit weer op haar normale eetritme en haar keutels zijn weer normaal. Ook heb ik zondag een mailtje gehad van mijn DA om te vragen hoe het met haar ging. Of ik 'm vandaag even wou bellen en of ze al goed eet. Ik word fan van die man :mdr:

Vanavond ga ik naar mijn ouders (papa is jarig) en dan ga ik eens uitgebreid met Teun knuffelen. Hopelijk herkent hij me nog een beetje. Nog 1,5 week en dan komt hij weer naar huis..

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .