Ga naar inhoud

Mijn konijn heeft een darmziekte !


mariekuh301

Aanbevolen berichten

Hallo mijn konijn dusti heeft een darmziekte. Hij had veel last van diaree. Ben daardoor veel naar de dierenarts gegaan. Nu heeft hij weer medicatie voor 2 maal per dag 1 cc cisaral drops. Na een week moet ik weer afbouwen dan een week 1 maal per dag. Dan een week om de dag. En proberen of dusti 2 keer in de week zijn medicatie te geven. Maar wie heeft hier ook ervaring mee???

Groetjes marieke:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de konijn veel last van diaree heeft. Kan hij zijn avondkeutels niet op eten . En die heeft hij nodig.En door diaree kunnen uitdrogen. En ze vond dat hij er vaak last van had. Ik ben in een half jaar 3 keer terug geweest. Dus sommige konijnen hebben een darmstorenis/ziekte. Want het klopt niet dat een konijn zovaak aan de diaree is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is dan toch wel serieus lijkt me, een konijn met lucht in zijn darmpjes kan overlijden! Is het dan zo dat je nijn, na het afbouwen van de medicatie, van die stoornis af is of is het blijvend? Dat lijkt me gevaarlijk.

Hoe komt je nijn aan die stoornis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee meid, dat begrijp ik. Maar zoals je het uitlegt, vind ik het geen darmstoornis of ziekte, maar heb ik het idee dat er een oorzaak van buitenaf is, bijvoorbeeld verkeerde voeding. Je zegt in een ander topic dat hij last van lucht heeft, en hier vertel je dat hij diarree heeft.

Wat geef je je nijn te eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijgt je konijn te eten ?

Konijnen hebben heel gevoelige darmen..Niet alle konijnen kunnen bijv. tegen groente en raken dan direkt aan de diarree..

Ook moeten konijnen langzaam kunnen wennen aan groente i.p.v dat ze meteen een portie krijgen..

Bij konijnen is het dus echt voorzichtig uitproberen wat ze aankunnen en of ze dat aankunnen..

Heeft je dierenarts je nooit de raad gegeven om je konijn eens poosje alleen water en hooi te geven bijv ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel en wat voer je hem op een dag.

Hoe vaak en met wat voor tussenpozen heeft die diarree.

Als die zijn blinde darm keutels laat liggen is dit dan 1 tros of meerdere.

Ook ik vind dit een raar verhaal en denk eerder aan iets anders dan aan ziekte

En het zinnetje, konijnen hebben dit vaak met de geboorte.

Zat geboortes en jongen gezien en gehad en nooit meegemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien niet goed uitgelegt... Zo als het lees lijkt het net of alle konijnen dit hebben.. Maar zo bedoelde ik het niet. Als het goed is heeft mijn konijn dit mij zijn geboorte gekregen. dat hij veel last van de diaree heeft. Wat ik heb twee konijnen in het zelfde hok en eten allebei het zelfde eten. En die heeft er geen last van.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 mensen zijn ook niet hetzelfde, wat de een eet kan de ander allergies voor zijn ect.

Dus dat ie het bij de geboorte heeft gekregen is nog steeds niet overtuigd.

Maar antwoord op mijn vragen heb je nog niet gegeven.

En probeer een beetje op je schrijven te letten, soms ben je erg moeilijk te begrijpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mireille, als het de konijntjes zijn op haar avatar dan zijn het dierenwinkel konijntjes, dan is het wel mogelijk dat het aangeboren is? Aangezien broodfokkers alleen kijken of het een ram en een voedster is wat bij elkaar zit.

Verder ben ik het wel eens dat het een beetje moeilijk te volgen verhaal is. Is het echt diaree dan is groenvoer geen goed idee maar ben je in de war met de blindedarmkeutels dan heeft het beestje toch echt zijn of haar groenvoer nodig. Misschien is het een optie om ander voer te gaan geven? Sience Selective bijvoorbeeld? Niet in een keer, wel langzaam aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij konijn ook bij de dierenwinkel gehaald... Ze zaten in hetzelfde hok in de dierenwinkel. Misschien leg ik het ook niet duidelijk uit.. Maar ik heb 2 konijnen zitten samen in het hok. En krijgen dezelfde voeding. Ik ga nu nieuwe discussie afvragen wat voor voer het is (Sience Selective)... Maar bedankt diddl...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .