Ga naar inhoud

Hoeveel gram biks?


Miranda70

Aanbevolen berichten

Stip is een rasloze hangoor uit de dierenwinkel. Hij is nu ongeveer 16 weken en weegt 1.300 gr. Ik heb hier ergens gelezen dat een jong konijn de hoeveelheid biks mag hebben naar het gewicht dat hij als volwassen konijn zou hebben. Ik heb hem tot nu toe 50gr. per dag gegeven omdat ik denk dat hij rond de 2 kilo zou moeten gaan wegen, maar ik weet niet of dit voldoende/te weinig is. Natuurlijk krijgt hij ook onbeperkt hooi en ben ik begonnen met groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Als je een dwerghangoor hebt dan zou ik persoonlijk(op advies van fokker)

als je hem klein wil houden en er geen vlaamse reus van wil hebben. 2 kleine handje's biks geven per dag, ik geef s'morgens en s'avons en dan nog hooi er bij.... en natuurlijk ook groenvoer(vaak 1 stukje wortel of takje peterselie)ook dit geef ik maar 1 keer per dag s'middags als het uit komt en anders gelijk met sávonds.

hopelijk heb je hier wat aan.

Gr jessica en pipi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jessi, we gaan even nadenken over iets. Komt ie: een konijn groeit net zo veel zoals het in zijn genen bepaald is. Waar of niet waar? Ja! Waarheid als een koe. :yes:

Komt de volgende: een dwergkonijn groeit uit tot een vlaamse reus. Waar of niet waar? Nee! Uitleg lijkt me totaal overbodig.

En de laatste: een dwergkonijn groeit met veel biks uit tot een vlaamse reus. Waar of niet waar? Nee! Ook hier is uitleg totaal overbodig.

Dus, vanaf nu, weten we het helemaal zeker: een dwergkonijn wordt niet groter dan zijn rassoort door meer biks. :yes: Hooguit wat breder, bij veel te veel voeren.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ja dat weet ik ook wel, dat een vlaamse reus een ras duhhh. Ik bedoel ook dat hij dan dikker word,inplaats van groter... maargoed het is maar een tip die ik ook gekregen heb hoor.

De volgende keer mag je het wel iets minder sacastisch er neer zetten als je wil, ik bedoel het ok maar goed.

gr jessica en pipi

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste drie maanden hebben ze bij mij onbeperkt voor gekregen daarna (nu dus) geef ik ze 35 gram per kilo. Ik voer twee keer per dag biks dus krijgen ze twee maal daags 70 gram per koppel.

En Jessi....als een mens minder eten krijgt betekend dat ook niet dat ze kleiner blijven. ;) Als je het sarcastis opvatte dan zul je zelf al door hebben gehad dat het niet waar is wat jij zei. Rian is alles behalve sarcastis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .