Ga naar inhoud

kruidenhooi of niet?


zwartoor88

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

misschien een domme vraag; maar maakt het voor de gezondheid van mijn konijn uit of ik haar kruidenhooi of gewoon hooi geef? kruidenhooi vind ze veel lekkerder en ze eet er meer van dan gewoon hooi, zitten er dezelfde voedingsstoffen ed in? (of in ieder geval alles wat ze nodig heeft?)

Als het niet uit maakt zit ik te overwegen om haar voortaan altijd kruidenhooi te geven ipv gewoon, ze vind het zo lekker ;)

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze het kruidenhooi ook veel lekkerder. Maar ja zolang ze gewone hooi ook gewoon eten geef ik dat toch hoor. Ik koop altijd hooi van de boer en dat kost voor een grote baal net zoveel als een zakje van 500 gr.

Soms krijgen ze een beetje kruidenhooi als dessertje zeg maar.

Mijn cavia's eten geen gewoon hooi dus daar heb ik het dan wel voor. Mijn 2 fransjes zijn ook niet zo kapot van gewoon hooi en bij hun meng ik het dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ diddl, waarom meng je het?

Omdat ik ze te veel verwend had met kruidenhooi en wilde ze gewone hooi niet meer eten. Nu doe ik een heel klein beetje kruiden hooi bij het gewone hooi en dan eten ze het wel behalve Pongo en Bonnie, die eten niets anders dan kruidenhooi. Ik wil het ze met alle liefde geven aan allemaal maar met 8 konijnen word dat een beetje te prijzig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige nijnen gaf ik in het begin wel eens kruidenhooi. Op den duur werd dat dus altijd, want ze vertikten het om gewoon hooi te eten. Verwend, dus. Overigens lusten ze van het kruidenhooi ook niet alle smaken.

Bij mijn huidige nijnen begin ik er maar niet aan. Kruidenhooi is toch een stuk duurder! En deze zijn dol op hun gewone hooi. Ze hebben de hele dag en nacht een voorraad, 's ochtends en 's avonds krijgen ze een verse portie. Daar vallen ze dan echt op aan!

Mijn huidige koppel verwen ik liever met witlof, vers paardenbloemblad, klaver, wilg e.d. dan met kruidenhooi. Een stuk goedkoper en het gaat er ook goed in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .