Ga naar inhoud

konijn dood


Corrine

Aanbevolen berichten

Ik begrijp er helemaal niets van. Onze 2 teddy dwerg konijnen van 2,5 jaar oud staan bij ons in huis. Zondagavond huppelen ze nog vrolijk door de huiskamer (elke avond) en maandag middag vind ik er 1 bijna dood in het hok liggen. Alleen het neusje beweegt nog en de rest helemaal slap. Ik als een speer naar de DA....hij kan niets vinden alleen dat het hartje zo zacht nog slaat dat hij haar beter in kan laten slapen..:frown:

Ik ben er nog helemaal kapot van en snap het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie, ja ik ben heel heel erg geschrokken. Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn. Het was zo plotseling. De DA kon ook niets vinden... Het andere konijn is even actief en vrolijk als altijd, eet ook normaal. Ik heb dus niet het idee dat daar wat aan de aan de hand is maar ja...

Het is trouwens precies het konijntje wat ik hier op de foto heb staan. Baal hier echt zo vreselijk van. Zie steeds voor me hoe ze deed en door het huis huppelde.

aangepast door Corrine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ellendig als zo'n beestje dood gaat hè...

Het doet je des te meer beseffen hoe kwetsbaar ze toch zijn..

(en hoe ook kwetsbaar wij zijn in ons hechten aan dieren)

Sterkte joh...Het gaat wel over hoor die pijn...maar het is even heel erg naar..

Bij konijnen kan het ook zo snel gaan, dat je niets in de gaten hebt...en dan komt het hard aan hè..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben vandaag naar de DA gegaan om men konijnen in te laten enten..voor 2 ziektes

en ze zei:

je hebt een ziekte....myxomatose. dat duurt lang voordat ie doodgaat(ik bedoel dat merk je dat ie ziek is enzo ..een paar dagen / weken en dan gaat tie dood..

en er is nog een ziekte: VHS en dan gaat je konijn in 1 X dood..

miss dat je even op google kunt kijken voor VHS??

en ze zei volgensmij dat het kwam door groenvoer..

bijv door paardebloemblaadjes of gras ofzo..

en daar zit soms een ziekte op..maar weet niet of tie dan myxomatose krijgt of VHS..

maar dat kun je wel opzoeken..

hoop dat je er iets aan heb of wist je dat al???:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nog wat info opgezocht:

maar van dat gras klopt niet, dat er een ziekte op zit..

dit heb ik gevonden:

VHS

VHS is een virus, dat op veel manieren verspreid wordt. Het is gevaarlijker nog dan Myxomatose, want het kan verspreid worden door andere huisdieren, door vliegen, door muggen, het kan in vogelpoep zitten, aan schoenen, kleren, het zit op voedsel en als het erg heerst zweeft het gewoon in de lucht, en komt het overal.

Als je een konijntje hebt dat altijd binnen is kan het ook besmet raken. Want als mensen op visite komen, die in de buurt van een besmet konijn zijn geweest, nemen ze het virus aan hun kleren mee naar binnen. Of als het konijn van je vriendje VHS heeft (zonder dat je dat weet), kun je zelf het virus aan je kleren mee naar binnen nemen. Je merkt er helemaal niets van. Tot je konijntje ziek wordt.

inenti3.jpg

VHS is altijd dodelijk. Meestal sterft een konijn al twee dagen nadat hij ziek geworden is. Er zijn geen geneesmiddelen voor.

Je konijn kan vanaf einde 8e week besmet raken, dus het is belangrijk dat je je konijn op de leeftijd van 8 weken laat inenten. Deze inenting moet elk jaar herhaald worden.

Als je een week langer wacht is er kans dat je konijn precies in die week ziek wordt. En dan is het te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....dwergen kunnen pas met 3 a 4 maanden geneent worden.

Van wege de overgevoeligheid voor de enting.

de enting is samen in een prik of een ieder apart

vhs zie je wel als je konijn dood is dan komt er bloed vrij uit de neus of mond of anus of oren.

je konijn bloed dood van binnen.

het is zeker gevaarlijker en het het hele jaar aanwezig.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .