Ga naar inhoud

wat kan ik mijn konijn het beste te eten geven met klickercurcus en vanaf hoe oud?


sharon(L)rabbits

Aanbevolen berichten

Ik bedoel juist te zeggen, dat die klik de beloning is. Als je konijn iets fout doet dan klik je niet, maar als hij wat goed doet klik je wel. Ik denk als je dan telkens wat lekkers geeft dat je konijn ook wel erg dik wordt :P

Een konijn zal niet snappen dat het klikje een beloning is als je alleen maar klikt. Je koppelt juist de beloning in de vorm van eten aan het klikje. Het voordeel van de clicker is dat je precies op het juist moment een teken kunt geven dat hij iets goed doet.

Ik ben nu net begonnen met clickertraining en gebruik ss-brokjes als beloning, 1 stukje per keer. Het moet juist iets kleins zijn zodat het konijn het snel op heeft. En dan gewoon in de gaten houden dat de totale hoeveelheid biks per dag niet te veel wordt dan krijg je er ook geen dik konijn van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad de bedoeling dat het konijn in het begin bij de klik iets lekkers krijgt, zodat hij de klik in verband brengt met beloning.

Ik heb het met mijn Sascha gedaan toen ze een halfjaar oud was denk ik, bij haar deed ik het met hele kleine stukjes andijvie, iets kleiner dan de grootte van een postzegel zeg maar. Het is wel belangrijk dat je hem/haar kleine stukjes geeft, het is niet de bedoeling dat hij/zij er te lang op moet kauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa,..dat dacht ik zelf eigenlyk ook al..heb het hier gelzen hoe het moet op deze site..en denk dat t me wel gaat lukkenn:D:Pnee grapje..maar ga denkik vandaag beginnenmaar nog een vraagje:je kan tog niet altijd klikken als tie iets goeds dooet??ik bedoel dat als je je konijn alleen even eruit wilt halen dan moet je die klikker weer meenemen zodat ie iets goedss doet je dan kan klikken??en als je er niet by bent en hij doet iets goede dan kan je ook niet klikken..maarja XXXXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de bedoeling dat je apart de tijd neemt om je konijn die training te geven, je moet niet 24u per dag met die clicker rond gaan lopen.

Ik leerde Sas bijv. op commando op haar achterpoten te gaan staan. Ik probeerde dat dan te koppelen aan het woordje 'op'. Ik zei op, deed m'n vingers boven haar hoofd en als ze inderdaad op haar achterpoten ging staan, klikte ik en kreeg ze meteen een stukje andijvie. Ze had het vrij snel door en bleven op dr achterpoten dansen, haha.

Hier kun je ook wat meer informatie vinden, het is wel een oud topic, dus liever niet reageren, maar er staat wel aardig wat info in.

http://www.bunnybunch.nl/community/gedrag-koppelen/463-clickertraining-konijnen.html

Daarnaast had ik een filmpje gemaakt toen ik die training met Sas deed... Even kijken of ik die nog kan vinden..

edit: gevonden!

http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/4802-sascha-dr-training.html

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even mijn complimenten allemaal!! Ik vind het echt super dat jullie zo aan de slag gaan met jullie konijnen en duidelijk begrijpen wat de bedoeling is van de clickertraining! Mijn doel was: niet zo zeer mensen aan het clickeren krijgen, WEL mensen op de gedachten brengen dat je meer kunt met je konijn (of kat, hond ect.) Dit doel heb ik, dank zij jullie, ruimschoots gehaald! Top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .