Ga naar inhoud

Belangrijk vraagje


Lia

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb een vraagje. Hoe gevoelig is een konijn voor vocht, en kou in een huis?

Ik heb zelf erg snel koud in mijn huis dus wil ik de kachel aan doen maar ook weer niet, zo laat mogelijk in de winter pas aan doen.

Maar hoe zit het met een konijn, kunnen die er ook last van krijgen?

Het zit namelijk zo; Ik heb Wolfie gisteren aantal keren horen hoesten(soort van bromhoest)neusje is droog, ziet er goed uit. Hij eet/drinkt goed. Poept goed ook al heb ik 2x een klein dood wormpje in zijn drol gevonden.

Dus dat word een wormkuur.

Maar wat kan dat hoesten betekenen? dat er iets met zijn longetjes zijn? of kan hij last hebben van vocht?? ik weet het niet.

Ik heb voor jullie voor de zekerheid een plattengrond gemaakt van mijn huisje, het ziet er alleen niet uit en geen juiste programma ervoor op dit moment. En ik heb een echte foto bij gedaan van de plek waar Wolfie nu zit.

Beschrijving van de ramen zet ik zo neer bij de echte foto

beschrijving.jpg

Hier op deze foto zie je de hoek van mijn huis, als je goed kijkt bij het raam zitten boven roosters, Het word mij verteld dat die altijd open moet blijven voor de vocht,dus hij blijft open, of kan hij gewoon dicht ? Het is erg koud in huis.

Dus je wilt dan de kachel aan doen zodat Wolfie het warmer krijgt, maar moet de roosters open of dicht blijven. Ik weet dat niet. Voor mij maakt het niet uit maar ik denk aan Wolfie. Kan Wolfie hier last van hebben?

Waar mijn zwager op de foto zit staat een smal klein kastje en daar naast tegen de muur staat het hok van Wolfie. Beneden zijn hok heb ik zeil gelegt anders beschadigt hij de laminaat.Ik vind het namelijk erg koud zijn vloer

241467303_5_J5Sl.jpg

wat raden jullie mij aan?? moet ik hem naar de hobby kamer brengen boven daar is het tenminste wat warmer.

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval..direct ontwormen lia!Het hoesten kan ook met wormen te maken hebben.

Verder zou het kunnen zijn dat Wolfie op de tocht staat.

Mijns inziens staat het hok tussen 2 ramen in, als er in beide ramen roosters zitten kan hij dus zeker op de tocht staan, als de deur dan ook nog eens regelmatig open gaat...

Een konijn krijgt het niet snel koud, net als wij, maar heeft dus wel last van tocht.

Zet hem niet plotseling in een warme kamer, vooral niet nu hij hoest, maar kijk eens of je hem op een andere plek kunt zetten, helaas kom ik niet zo goed uit de tekening en vrees dat hij op veel plaatsen in je huis op de tocht zal staan..maar misschien denkt de rest daar anders over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar denk ik ook aan, ik zit te denken om hem mee te nemen naar de dierenarts of alleen wormkuurtje ga ophalen.

Ik dacht dat de tekeing wel duidelijk was, maar dat is ie zo wie zo voor mij omdat ik weet hoe het eruit ziet, kunnen jullie niks aan doen ;)

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij idd last kan hebben van de tocht door de roosters. Wij hebben ze ook en nu heb ik ze gewoon lekker dicht hoor. Ik zet gewoon elke dag de deur een tijdje open.

Wat je ook kan doen is van die doorzichtige golfplaatjes kopen en die voor het gaas van het hok maken. Dat hebben wij ook gedaan en dat houd de tocht prima tegen.

Maar als je een betere plek weet kan je hem natuurlijk altijd verplaatsen.

Hier kan je een beetje zien wat ik bedoel met die golfplaatjes:

1_29062008105.jpg

Mmm, niet zo heel duidelijk maar achter Fuz zie je zo'n plaat staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, toen hij net bij mij was had hij 2 dagen zaagsels, maar de rest van de weken deze bodem(weet niet zo snel hoe het heet) er is niks bijzonders veranderd.

Ik zal daar aan denken YvonneH

In de huiskamer is het veel gezelliger voor hem, maar straks heb ik mijn eigen pc weer dan zit ik denk ik vaker boven en als ik boven ben kan hij lekker los lopen op de vloerbedekking dat rent veel lekkerder. Ik ga het goed uitzoeken.

maar kan ik dan gewoon alleen een wormkuur halen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er plek voor hebt, zet je hem toch lekker boven! Als je er goed op let dat je niet alles tegen elkaar open zet en je van die platen erachter zet, kan hij best in de woonkamer blijven hoor!

Wat betreft die wormenkuur..ja, die kun je gewoon openhalen zonder konijn.

Je zegt dat je wormpjes in de ontlasting heb gevonden en dan krijg je een kuurtje mee

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk het aan en morgen ga ik in actie voor zijn wormen.

De roosters zijn dicht en dan kijk ik hoe het gaat met het hoesten. Er staat een dressour(hoe schrijf je dat nou? het blijft een moeilijk woord) dus hoe kan hij tocht opvangen ? anders moet ik er toch zelf ook last van hebben???

Ik ga het even bekijken hoe ik dit ga aanpakken.

Ik wil er wel bij zeggen: dat ik niet in paniek raak voordat dat gedacht word maar, er kwamen nu 3 dingen tegelijk waarvan ik even niet wist hoe ik het aan moest pakken.

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .