Ga naar inhoud

Goede, niet dure DA in Utrecht?


Miss_Bunny

Aanbevolen berichten

Kon maar 1 DA vinden in het lijstje in Utrecht.. Dus vandaar mijn topic.

Ik wil mijn ram graag zo snel mogelijk laten castreren, maar begreep dat de prijzen daarvoor nogal verschillen.

Wie weet een goede DA die niet 90 euro of 75 euro ervoor vraagt in omgeving Utrecht? Mag ook rondom Utrecht zijn hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar let op goed koop is niet altijd beter......

Waar moet jij op letten-

Dat jouw verteld word dat je konijn niet nuchter geopereerd mag worden.

[moet met volle maag]

Manier van narcose

ab prik en pijnstilling prik

eventueele risico´s overlijden konijn hoevaak gebeurt dat

en hij kan na de operatie zijn bal zak kapot bijten.

Dan moet je direct terug....

dus als ik je nog een advies mag geven ga altijd in het begin van de week

scheeld je een hoop geld bij complecaties

En neem de dag na de castratie vrij .

Ik vrees dat ze rond utrecht niet veel goed koper zijn.

Ik woon buiten utrecht meer tussen de weilanden daar is het wel wat goed koper.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik wil natuurlijk de beste zorg voor me nijn, maar niemand kan ik elkaars portemonnee kijken.. Vandaar mijn vraag hier, want ik heb wel geld te besteden maar geen vetpot. Dus wil ik liever even verderkijken naar een goede DA maar die wel net wat goedkoper is..

Ik kan je alleen maar gelijk geven....

Iedereen wil de beste dierenarts uit zijn omgeving, maar dat hoeft niet persé de duurste te zijn...

en dit is geen bijzonder geval, maar 'alleen maar' een castratie..Daar heb je de allerbeste van Nederland niet voor nodig.

Weet niet of de dierenarts van Bunny Ranch Shanty binnen de omgeving ligt die jij wil afleggen ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een gewone castratie is het minder erg denk ik... omdat dat geen operatie is waarbij in de buikholte gegaan wordt. Als je het zo bekijkt en er van uitgaat dat alles goed verloopt, dan kan je misschien idd beter dat geld besparen voor als je eens met een echt gezondheidsprobleem zit waarvoor je dan wel naar wilhelmina kan gaan...

Als een DA dus bovenstaande vragen goed beantwoord (vraag ook altijd naar het waarom) dan ka je daar idd naar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit als mail terug gekregen van Dierenkliniek in Zuilen:

Beste mw. Landzaat,

Een konijn hoeft inderdaad niet nuchter te zijn voor een operatie.

Wij werken met injectieanaesthesie ivm het gevaar van gasnarcose voor ons (vrouwelijk) personeel. Bij sommige praktijken (we kunnen U dan doorsturen naar een collega) gebruiken ze wel gasnarcose, wat waarschijnlijk minder risico met zich meebrengt, omdat het konijn dan o.a. sneller wakker is.

Een narcose bij een konijn is sowieso risicovoller als bij een hond/kat.

Wat betreft nazorg: mensen mogen naderhand nog zo vaak langskomen voor kontrole als nodig/ of als men wil.

Voor alle informatie verder kunt U ons altijd bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA in België is ook niet overtuigd van gasnarcose... de reden waarom een normale narcose voor een konijn gevaarlijker is,ligt vn bij het risico op onderkoeling achteraf. Door de dieren ook weer wakker te spuiten en goed warm te houden, is dat risico nagenoeg verdwenen.

Nadeel aan gasnarcose is de spierontspanner die voor de narcose gegeven wordt. Het hart is ook een spier zoals je wel weet en als met het hart al iets mis is, zijn ook daar risico's aan verbonden...

Onze (zieke) voedster is idd aan een hartstilstand gestorven bij gasnarcose, haar hart was al aangetast door een ontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .