Ga naar inhoud

alle groente verlept!


Blackyy

Aanbevolen berichten

hallo allemaal!

ik heb een probleem, al mijn groente verlept!! en word helemaal bruin.:beurk: das toch niet normaal?

nu is mijn vraag: waar en hoe moet ik mijn groente bewaren?

in de koelkast, op kamertempratuur, in een zak??? ik weet het niet meer hoor.

ik vind dit echt zooooooo stom want het is met 4 dagen al verlept, vind ik zonde van het geld.

als jullie tips hebben, zeg het even. je mag ook PBen.

groetjes conny. :meuh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat doen verse dingen nu eenmaal. Als ik groente voor mijn konijn haal zorg ik er óf voor dat ik en mijn vriend er ook van kunnen eten, óf ik koop bijvoorbeeld een van de kleinste kropjes andijvie die ze bij de winkel hebben zodat ik niet zoveel hoef weg te gooien.

Maar inderdaad, er blijft toch vaak wat over wat je gewoon weg moet gooien. Maarja, liever weg gooien dan dat je konijn er ziek van wordt, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het probleem! Ik heb daar ook veel last van, en heb al alles geprobeerd, in de koelkast, uit de koelkast, in papier gewikkeld, in een zak etc. Heb helaas nog niet echt een manier gevonden waarop het duidelijk langer goed blijft. Bij mij verschilt het ook per keer, ik heb het bijv. heel erg met andijvie, de ene keer blijft het 3 dagen goed, wordt dan alleen iets slapper, soms heb ik de 2e dag al dat het helemaal slap is. En soms ook inderdaad van die vieze bruine natte plekken. Bij mij ligt dat onder andere aan de winkel, de c1000 waar ik de meeste dingen koop verkoopt niet altijd goede kwaliteits producten,soms zelfs half rotte troep. Dus misschien een andere winkel proberen?Maar ook bij andere winkels verlept het snel vind ik, dus ik gooi helaas veel weg...gelukkig heb ik 4 nijnen en gaat het er allemaal aardig snel door nu. Heb dus niet echt een goede oplossing voor je!(behalve meer konijnen nemen:he:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al mijn groente in de groentela liggen. Dus in de koelkast. En dat gaat prima. Als je bijvoorbeeld witlof hebt kan het zijn dat de eerste twee blaadjes minder worden, (als het ff in de koelkast ligt) maar als je die eraf haalt zit daaronder weer goede witlof.

Maar het beste is.. Gewoon in de koelkast!! Met zo min mogelijk erom heen... Vind ik:):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je koopt een franse hangoor...

Die eet alles zo snel op dat het niet slecht kan worden. Op een halve week verorbert hij:

- twee bosjes peterselie

- een kilo witloof

- een bosje worteltjes met loof

- zes raapjes

- een trosje radijsjes met loof

- een halve gele paprika

- een paar handjes sla

- een bakje gras

- 250 gram bladspinazie

De rest van de sla en de paprika eet ik op, voor het middageten... Als er al eens iets slecht wordt bij ons, dan is het omdat ik vergeet dat we het in huis hebben.

ik was wel alle groenten onmiddellijk na de aankoop, kuis ze en stop ze in tupperware-dozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het scheelt wel heel erg waar je je groenten koopt. Ik heb het tegenwoordig ook vaak met de andijvie, dat ik na een dag al een halve krop kan weggooien omdat de bladeren gerot zijn.

Of je legt de groenten tegen de achterkant van de koelkast, dat rot ook snel.

Tegenwoordig haal ik mijn groenten op de markt en dat blijft beduidend langer goed.

Meestal haal ik voor een week groenten in huis. Met 6 konijnen en 4 cavia's heeft dat meestal niet de kans om slecht te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal de groenten meestal bij de groentenboer (kom daar langs als ik naar mijn werk loop dus lekker makkelijk) die is ook niet zo duur, of ik haal het bij de plus of appie.

Witlof was ik altijd eerst voordat hij de groentenla in de ijskast ingaat. Soms voelen de witlofjes wat glad aan dat is ook het spul wat zorgt dat het zo vies bruin word.

Ze blijven hier erg lang goed (al is wel eigelijk het meeste van de groenten na een halve week op!!) tsja met 4 konijnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal altijd een peterselie plantje bij de aldi...

daar heb je een plantje voor 50 cent als ik het goed heb... deze zit nog in de grond dus met iedere dag een beetje water hou je het een lange tijd goed.

Witlof is inderdaad ook heel lang goed te houden en ik geef vaak appel... dan snij ik er een stuk af en de volgende dag weer een stuk aan een ander gedeelte... dat hou ik net zo lang vol tot de appel nergens meer een 'vers' stuk heeft....

Of hij krijgt van mijn appel...

Komkommer krijgt hij ook heel vaak en dat kan je ook heel lang goed houden.

Groente krijgt hij ook van wat wij eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgt groen ook echt niet de kans om slecht te worden...met uitzondering van de worteltjes... die moet ik vaak weggooien omdat de tweeling max 1 worteltje per dag krijgt en ze elke dag wel een bos van het loof opeten...

Het hangt er ook wel echt van af waar je je groenten haalt... de markt is toch het verst vind ik en daar kan je makkelijk een voorraad voor 4 dagen opslagen ,meer gaat er helaas niet in mijn koelkast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas wel op met oude groente tegen het slechte aan daar kunnen konijnen gras van krijgen......spinasie komt er bij mij niet in vanwegen de nitraaten.[veroorzaker van gas]

Ik haal ook altijd ongewassen groen produkten gaan langer mee.

wortel loof in plastic zak in de koelkast.En ruccola biologies.

Ik haal 3 keer per week groen dus tijd om te verleppen heeft het niet hier.

winter peen kun je wel ongewassen 3 weken goed houden in de koelkast.Mits het in een plastic zak zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je koopt een franse hangoor...

Die eet alles zo snel op dat het niet slecht kan worden. Op een halve week verorbert hij:

- twee bosjes peterselie

- een kilo witloof

- een bosje worteltjes met loof

- zes raapjes

- een trosje radijsjes met loof

- een halve gele paprika

- een paar handjes sla

- een bakje gras

- 250 gram bladspinazie

wow!!dat is veel!!

vind ik hahahaha..kgeef mijn konijnen heel weinig..

ze eten zelf al bijna niets...:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .