Ga naar inhoud

Hope Farms Rabbit Super Trio Test


Lauura

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een zak Rabbit Super van 15 kg gekocht. Thuis kwam ik erachter dat het niet de normale biks is, maar een soort van drie biksjes aan elkaar, ook zijn ze groter. Heeft iemand deze 'trio test' verpakking ook al eens gekocht?

In de samenstelling zag ik dat het meeste wat verlaagd was in samenstelling. Volgens mij zit er alleen meer vitamine D3 in. Ik neem aan dat dat dus niet echt kwaad kan dat kleine verschil.

Kan ik dit voer gewoon in een keer geven of moet ik zegmaar weer overgaan van de normale Rabbit Super naar deze trio test?

aangepast door Lauura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik vind het niet netjes dat ze een ander voer leveren dan wat je wilt kopen. Of heb je zelf niet goed gekeken? Ik weet dat het lastig is met die 15kg zakken, omdat alles in dezelfde zak zit en alleen het witte etiket verschilt. Ik ben er trouwens wél benieuwd naar, als ik het zo lees hebben ze iets meer te kauwen aan die biksjes. Is ook de hoeveelheid ruwe vezel lager? Want dat zou dan weer jammer zijn.

Ehm, echt antwoord op je vraag heb ik niet. Maar volgens mij kan het niet veel kwaad als je dit gewoon geeft nu. Ik heb ook eens een zak Super Breeder gekregen ipv Rabbit Super, en dat heb ik ook gewoon gegeven. Kwam best uit, want Kerrie was net bevallen :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling van de Rabbit Super Trio is:

Ruw eiwit 13.9%

Ruw vet 3.0%

Ruwe celstof 18.5%

Ruw as 8.0%

E.W. 0.51%

Lysine 6.6 g/kg

Calcium 0.90%

Fosfor 0.58%

Fosfor vert. 0.24%

Kalium 1.42%

Natrium 0.13%

Vit. A - 15000 IE/kg

Vit. D3 - 1425 IE/kg

Vit. E - 55 IE/kg

Koper - 9 mg/kg

De samenstelling van de gewone Rabbit Super:

Ruw eiwit 14%

Ruw vet 3,0%

Ruwe celstof 19%

As 8,8%

E.W. 0,71

Lysine 6,8 gr

Calcium 0,95

Fosfor totaal 0,54%

Fosfor verteerbaar 0,27%

Kalium 1,57%

Natrium 0,12%

Vitamine A 15.000 IE/kg

Vitamine D3 1.400 IE/kg

Vitamine E 55 mg/kg

Bij de meeste dingen scheelt het niet veel. Volgens mij is het gewoon dezelfde zak die ik altijd heb.. alleen staat er nu trio test onder..

Als het qua samenstelling nog steeds goed is, vind ik die grotere biks echt een voordeel. Gizmo zit als hij net eten heeft gehad zijn biks best wel op te schrokken, zo heeft hij meer te kauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zak van 15 kilo wil ik idd ook hebbe ;)

kan je dat gwn vragen bij de dierenwinkel of moet je die bestellen ?

Als de winkel de gewone zakken Rabbit Super heeft, kunnen ze waarschijnlijk ook de zakken van 15 kilo wel bestellen. Let wel op de prijs, ik heb ze hier in de buurt zien liggen in de winkel voor meer dan 20 euro, terwijl ik er maar 13 euro voor betaal wat volgens mij ook de adviesprijs vanuit de fabrikant is :)

@Lauura: volgens mij doen ze gewoon alle super varianten in dezelfde zakken, dus is het niet zo vreemd dat je dezelfde zak hebt als anders ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lauura: volgens mij doen ze gewoon alle super varianten in dezelfde zakken, dus is het niet zo vreemd dat je dezelfde zak hebt als anders ;)

Ja klopt ik bedoelde eigen dat het hetzelfde bodemetiket was. Maar lees hier net van Evee dat ze alleen van vorm veranderen.. die kleine verschillen zullen dan wel niets/ niet veel uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet 3 bixjes aan elkaar kan ook gevaarlijk zijn als ze het normaal weg schrokken.....

Ik ben het toch maar langzaam aan het mengen, kijken hoe dat gaat. Wat ik nu ervan zie is dat hij er meer op kauwt, wel logisch ook natuurlijk, en dat hij rustiger eet op de grotere biksjes.

aangepast door Lauura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .