Ga naar inhoud

Slechte dierenarts?


Sabbie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Vorige week heb ik een topic gestart over mijn dure DA.

Vandaag wordt Freddie gecastreerd. Ik heb hem met pijn in mijn hart naar de DA gebracht. Die kleine man vond het doodeng in zijn reistas. Gelukkig is de DA dichtbij, dus kon ik snel het deurtje openen. De dierenarts heeft hem gewogen en vertelde dat we hem om een uur of 2 weer op konden halen. Om 2 uur toch maar even gebeld voor de zekerheid... Hij was nog niet gecastreerd. Er waren veel spoedjes tussendoor gekomen. Kan gebeuren.

Ik vroeg hoe het nu met hem ging, aangezien hij zo bang was. De assistent vertelde dat hij nog steeds in zijn reistas zat!! (inmiddels dus al ruim 5 uur) Hij had wel wat gegeten.

Op het moment dat ik haar aan de telefoon had, drong het niet zo tot mij door. Maar toen ik ophing, dacht ik: WAT?? :grrrrrr:

Onze reistas is niet heel groot. Freddie kan zich er net in omdraaien. Daarbij zit hij op een dekentje. Daar heeft hij nu dus al de hele dag op moeten plassen en keutelen. Na de operatie zal hij (waarschijnlijk) weer op datzelfde dekentje gelegd worden... :bad:

Daarbij heb ik geen water bij hem neergezet, dus hoop van harte dat hij dat wel van ze gehad heeft!!

Ik weet dat ik een beetje voorbarig ben en dat ik hem nog moet ophalen en dan moet zien wat de situatie is, maar ben op het moment woedend. (ik kan mezelf zo lekker gek maken) Hoop hem over een uurtje te mogen halen, dan ga ik ook verhaal halen bij de DA. Als het verhaal van de assistent klopt, zeg ik mijn afspraak voor de inenting van volgende week meteen af.

Nou weet ik niet hoe het normaal gaat bij een dierenarts, maar kan me niet voorstellen dat dit normaal is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

Zijn de inentingen voor Freddie die vandaag gecastreerd wordt? Ik weet niet of je zo kort na de castratie kan inenten. Misschien even na vragen.

Bij mijn dierenarts krijgen de konijntjes als ze moeten blijven een eigen "hokje" dat is in dierenflat (zo noem ik dat omdat het allemaal hokken boven elkaar zijn) onderin zitten de honden in een groot hok, daarboven de iets kleinere hokken daar liggen de katten en grote konijnen en daar boven nog kleinere hokken voor de kleine konijntjes. Ze krijgen altijd van de assistentes water en voer (dat meten ze dan af, bijvoorbeeld 10 stukjes biks dan kunnen ze precies zien hoeveel de konijnen hebben gegeten.)

Ik geef altijd iets lekkers mee een beetje peterselie om te stimuleren dat ze weer gaan eten en dat geven ze ook altijd.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar zo gaat het er bij ons aan toe.

Succes met je vent en verwen hem maar lekker vanavond want ze zijn zo zielig als ze net geopereerd zijn.

Groetjes

Marleen

PS. Misschien valt het wel mee, maar als je je erg zorgen maakt ga je toch gewoon langs om te kijken. Ik heb weleens om zeven uur 's ochtends voor de deur gestaan om bij Jip te gaan kijken even voor het werk op bezoek bij mijn manneke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb hem lekker veel biks meegegeven. Groen hadden ze zelf zeiden ze van te voren. Hoop van harte dat hij dat ook krijgt.. (Bij ons heeft hij namelijk een vrij strak schema ;) )

Hij heeft gelukkig zijn knuffel bij hem, ik hoop dat dat hem een beetje op zijn gemak.

Ik zit vol spanning te wachten op een telefoontje...

Heb inmiddels al 3 x gebeld, dus probeer me nog even in te houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar een keer gebeld.. Ze worden wel gek van me denk ik! Haha..

Nu is er duidelijkheid. Ik heb naar de DA gevraagd. Zij vertelde mij het volgende:

Freddie zit in zijn tas, in een kooi. Zijn tas is open, dus hij kan er gewoon uit om te eten of te drinken. Dit doet hij regelmatig, maar sprint dan snel terug naar zijn tas om tegen zijn knuffeltje aan te kruipen. Niet echt op zijn gemak dus, maar hij heeft in ieder geval de ruimte!

De assistent had Freddie nog helemaal niet gezien, maar had alleen gehoord dat hij in zijn tas zat...

Hij wordt vanavond pas gecastreerd... Dus kan hem vanavond pas ophalen! Nog even geduld dus... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat er spoedjes tussendoor komen is natuurlijk heel vervelend, maar wel overmacht, daar kunnen ze niks aan doen. Heb jij net de pech dat het een drukke dag voor hen is. Ik vond het inderdaad wel raar om te lezen dat ie nog in die tas zat, gelukkig maar dat de tas in een kooi stond waar ie toch even kon rondlopen! Vind het wel goed dat ze hem wel op het programma van vandaag laten staan, en hem vanavond nog helpen. Wel zo netjes. Heel veel succes en beterschap alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, even een update!

Om 20:00 werden we gebeld. Freddie was klaar om opgehaald te worden! :D

Als een gek naar de DA! We moesten eerst afrekenen. (idd 90 euro!)

Maar dat kon me niet schelen, ik wilde Freddie zien!

De DA vertelde dat ze hem met 3(!) mensen hebben moeten aanpakken! Haha... Freddie houdt er niet van om opgepakt te worden en dat laat hij goed merken! Ze hadden nog nooit een konijn zo zien spartelen zeiden ze.

Gelukkig is alles goed gegaan. Hij had alleen nog niet gegeten. Wel al heel veel gekeuteld. (mooie ronde keutels) Eenmaal thuis wilde ik hem in zijn kooi zetten en nam hij meteen de spat! Hij was ontzettend levendig. Terwijl ik een duf konijntje had verwacht! Met veel moeite heb ik hem toch in zijn kooi gekregen. Meteen wat eten toegestopt, daar had hij echter totaal geen zin in. Na een uurtje begon hij toch op een blaadje sla te knabbelen. En later ook een stukje bloemkool. Biks laat hij nog liggen... Van de hooi heeft ie een heeel klein beetje gegeten en drinken heeft hij nog niet gedaan. Ik hou hem goed in de gaten. Het is wel lastig, omdat hij pas om 20:30 thuis was! Daarom staat zijn kooi nu naast mijn bed. Als er vannacht iets is, ben ik er meteen bij!

Zijn keutels werden om 22:00 slapper. (leek een beetje op de nachtkeuteltjes) Maar nu heeft hij weer mooie stevige keutels. Hij doet alles weer netjes op het toilet en eet af en toe wat. Maar hij wil vooral heel graag uit zijn kooi! Helaas... nog even niet!

Van de DA heb ik pijnstillers gehad. Die moet ik 2x daags met een spuitje in zijn mond doen, hopen dat dat gaat lukken!

Ik ben superblij dat hij weer thuis is! :D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik breng mijn konijnen ook altijd in een kattenmand.. dan hebben ze voldoende ruimte.

Toen dolce gecastreerd was hebben ze hem daar ook in terug gezet.. met een handdoek waar een kruik in zat zodat hij lekker warm bleef. Ook had hij wat SS gekregen van de dierenarts :D echt super!

Maargoed, fijn dat het goed is gegaan iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .