Ga naar inhoud

Nr 2 in korte tijd...


ZaZa

Aanbevolen berichten

Hebben we ineens binnen een maand tijd, 2 konijnen minder...

Eerst lag Bink 's avonds, toen we thuiskwamen, tussen de bomen te slapen..Lekker op zijn buik zoals hij zo graag lag...koppie naar voren..

Maar op een tijdstip die niet bij hem paste...en hij reageerde ook niet toen ik een beetje hard met het hekje rammelde, want ja, alarmbellen rinkelden meteen al natuurlijk. We denken echt in zijn slaap overleden, want zelf zijn ogen waren nog dicht.

Was wel sneu...maar Bink was al oud, een konijn uit de opvang, had bij ons een zeer rijk leven achter de rug met al die vrouwen om hem heen..werd het laatste half jaar al wat strammer in zijn lijf, zijn achterwerk hield hij ook niet altijd zo heel schoon (Niet heel erg, maar je kon het met slecht weer soms wel zien) en hij werd wat slanker....

En zo lag gisteravond Swiffer ineens op haar zij in haar ren...alsof ze plots omgevallen was. Zelf haar oren lagen nog langs haar kop..

Nu was Swif al flink op leeftijd...net nog even gebrainstormd met haar vorige eigenaar en zo kwamen we al tot ong 7 jaar, maar toch..

Behalve blind, doof en niet aan te pakken leek er toch weinig mis te zijn..

Ze was niet mager of magerder geworden, geen plakpoep, wel liep ze, net als Bink, met slecht weer wat langer rond met een nat gatje en natte pootjes als de andere konijnen...

Haar hok was altijd netjes, poepen deed ze buiten..Toch vermoeden we dat het Myasis was.

Beetje balen dat er 2 konijnen in één maand dood gaan doe ik wel.

Loop ik eerst te mopperen dat de 2 raskonijnen die we hebben altijd rare kwalen vertonen...en dat de opvangkonijnen echt NOOIT wat mankeren en veel sterker zijn..vallen ze wel zo ineens dood neer..

Poos terug zei ik nog dat ik af wilde bouwen wat konijnen betreft...maar dat hoefden ze nu ook weer niet zó letterlijk te nemen !

Merkwaardig toeval is dat zowel Bink als Swiffer een paar weken na elkaar bij ons gekomen zijn en ze dus ook een paar weken na elkaar weer weggaan hier...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Zaza...een beestje verliezen is al heftig, maar ook nog een tweede in zo'n korte tijd...ik wens je heel veel sterkte. Wij mensen denken altijd dat we overal alles te zeggen hebben, maar tegen moeder natuur kunnen we niks beginnen, we komen en gaan, en zo gaat het ook met onze lieve nijntjes....

Ze hebben een mooie tijd bij je gehad en de mooie herinneringen zijn van jou, die kun je altijd blijven koesteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je lieve woorden Rian..

Ben er niet echt verdrietig om..Wel zoiets van; zonde, ze waren lief..en hoe het kon.

Juist omdat ze zo lekker vrij hebben kunnen leven hier..en best wel een mooie leeftijd bereikt hebben..komt het én niet onverwacht en ook niet hard aan..

Misschien is dat wel raar hoor..Het waren ontzettend lieve konijnen..echt..maar ik heb liever dit, dan dat ze enge abcessen hebben, ander langdurig lijden of jong sterven..

Kan het wel goed relativeren..

Het zijn ook buiten konijnen die vrij rondlopen..De band het hun is toch anders dan dat hij was met ons binnenkonijn Kobus dat ruim een jaar geleden doodging. Daar waren we allemaal wel even kapot van..

Maandag maar een wormenkuur halen voor de rest...uit voorzorg..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneu dat er 2 in zo'n korte tijd sterven...

natuurlijk is zo'n dood altijd beter dan wanneer een konijntje al enkele keren ziek is geweest, bij de dierenarts en uiteindelijk toch nog sterft. deze dood is toch fijner...

vertel maar tegen de rest van de konijnen dat je het niet zo bedoelde dat je het wat rustiger aan wilde doen, want deze twee hebben zich dat toch wel aangetrokken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

rot voor je zo in een korte tijd.maar je zegt ik had niet zo band met ze omdat ze buiten stonden.nou ik heb ook 1 buiten konijn en daar heb ik toch echt wel een

band mee.moet er niet aan denken dat hij er op een dag niet meer is.maar hij is nog

jong bijna 10 maanden.maar hoop nog lang van hem tekunnen genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .