Ga naar inhoud

Nazorg castratie


*bonnie*

Aanbevolen berichten

Picasso is nu 7 maanden en zal donderdag gecastreerd worden.

De dierenarts zei van hem zeker de eerste nacht warm te houden dmv een warmtekruik of kersepitkussentje.

Hoe hebben jullie dat gedaan ?

De binnenhuistemperatuur is iets van een 20 graden dus waarschijnlijk te koud ? Als je een kersepitkussentje legt is dat na een uur ookal weer koud neem ik aan ?

Hij zal in een hondenbench gezet worden hier binnen (normaal zitten ze buiten), als bodem leg ik een fleecedeken maar wat kan ik best in zijn toilet leggen ? Normaal liggen daar houtkrullen in...

Hoe lang kan ik hem best binnen houden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ex-rammen ging het allemaal wat anders als bj het jouwe.

Meestal wordt er hier gezegd: binnenhouden ivm met vliegen met dit weer (maar jou nijn zit standaard binnen?). Gewoon op kranten zetten (of een deken..), want stro kan prikken. Ik geloof dat een dag of 3 binnen houden wel genoeg moet zijn. (voor de toilet weet ik niet zo goed hoe en wat je het beste kunt doen.

Daarnaast kan het warmhouden wel goed zijn omdat konijntjes zichzelf niet zo goed warm kunnen houden in die situatie. je zou een kruik kunnen maken en flink in een handdoek kunnen wikkelen.

succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK zou hem idd een dag of drie tot vier binnenhouden.

Als bodembedekking kun je handdoeken of fleece dekentjes gebruiken. IN zijn toiletje kun je het beste kranten leggen.

Dat warm houden word gezegd mdat konijnen na een narcose er nog wel eens moeite mee kunnen hebben om hun eigen lichaamstemperatuur vast te houden.

Ik heb bij mijn beide rammen wel een warme kruik in het hok gelegd maar ze hebben er allebei geen gebruik van gemaakt.

Leg de kruik dus zo neer dat je konijn zelf de keuze kan maken of hij erop wil liggen of niet.

Verder is het belangrijk dat je konijn niet nuchter is als het geopereerd moet worden.

Konijnen mogen namelijk NOOIT nuchter zijn!

heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sam was na de operatie vrij monter. Hij was nauwelijks rustig te houden en had al helemaal geen zin om zich ziek te gedragen en zo'n stomme kruik nou daar zag hij de humor niet van in :mdr:. De volgende dag liep hij al los, omdat hij niet te houden was. Ik had als bodembedekking een handdoek in zijn kooi, zodat de wond mooi schoon bleef en er niets aan bleef plakken.

Bij zijn operatie aan zijn maag was hij er een stuk slechter aantoe. Toen koelde hij ook erg af en de flesjes warm water waren ook snel koud. We hebben hem uiteindelijk op een elektrische deken gelegd. Daarover de tralies van de kooi. En ook een stuk vrij gelaten, zodat hij ook op de gewone onder grond kon zitten mocht dit te warm worden. Dit vond hij erg prettig en kwam helemaal bij van de warmte op de deken. Het was een hele zware operatie maar gelukkig heeft hij het overleeft.

SUC6 alvast, hopelijk heb je wat aan de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Mijn konijntje Jack wordt morgen gecastreerd.

Het is een binnenkonijntje (dwerg)

De dierenarts assistente zie dat Jack de eerste nacht niet bij zn vriendinnetje mag ivm met het zich niet kunnen verddigen ivm de narcose.

Hij komt dus in de ren voor de kooi te liggen (binnen) op een fleecedeken of handdoek.

Maar hoelang mag Jack niet in de stro?

Ik wil hem de dag erna nl wel weer herenigen met zn vriendin.

En kan het kwaad als ik met hem op de bank ga zitten om te knuffelen?

(Dit doe ik elke avond) of kan ik hem beter met rust laten?

Groetjes Margreet, Jack en zn vriendinnetje Sidney

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is al een oud topic, het is eigenlijk niet de bedoeling om die naar boven te halen. Om antwoord op je vragen te krijgen kan je beter even een eigen topic aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .